Monti és Berlusconi a Twitteren is kampányol

MTI Sajtóadatbank, 2013. január 9. 09:27

A száznegyven karakteres mikroblog lett az olasz választási kampány új kommunikációs eszköze, bár a legtöbb szavazatot Itáliában továbbra is a televízió képernyőin keresztül lehet szerezni.

Meghaladta a 160 ezret szerda reggel a jelenlegi miniszterelnök, Mario Monti (@senatoremonti) követőinek száma. A mikroblogot a választási kampányával egyszerre, december 23-án elindító politikus eddig több mint negyven bejegyzést írt.

A 70 éves Monti elismerte, hogy nem személyesen használja a Twittert, közel húsz fős sajtóstábja nyújt neki segítséget.
 
A közösségi háló kommentjei szerint Montitól távol áll a 140 karakterben sűrített spontán csipogás, stílusa száraz és Twitter-fiókjának nevét is túl komolynak találják. A jobbközép Libero napilap állítása szerint Monti követői között gyakori a kitalált személy.
 
A jobbközép Szabadság Népét (PdL) vezető Silvio Berlusconi december 9-től twitterezik (@berlusconi2013) és a kezdeti hétezer követője szilveszter éjszakáján hetvenezerre ugrott, majd ismét tízezerrel csökkent. Jelenleg megközelíti a 65 ezret. A sajtó az ő esetében is csalást kiáltott.
 
A balközép Demokrata Párt (PD) főtitkára Pierluigi Bersani (@pbersani) olvasói majdnem elérték a 216 ezret, de a legtöbb követője Beppe Grillónak, az 5 Csillag Mozgalom (M5S) vezetőjének van több mint 800 ezerrel (@beppe-grillo). Nem meglepetés, mivel a civil mozgalmát interneten útjára indító Grillo az egyik legolvasottabb olasz blog szerzője is.
 
Kevesebb mint 3 millió olasz használja a mikroblogot, a Twitter a szavazatok alig 3 százalékát mozdítja el - nyilatkozott az AdnKronos hírügynökségnek Michele Sorice, a római Luiss egyetem médiakutató központjának igazgatója. Sorice szerint hiába twittereznek, az olasz politikusoknak ez nem kell másra, mint hogy nyilatkozataikat a sajtó, főleg a televízió felkapja. 
 
"Ma a Twitter ad belépést a képernyőre" - hangoztatta Sorice, egyetértve Berlusconi azon kijelentésével, hogy az olasz választásokat ma is a tévében lehet megnyerni.
 
A Demos közvéleménykutató szerint az olaszok 58 százalékának van internetes hozzáférhetősége, 29 százalék követi a választási kampányt a közösségi fórumokon aktív hozzászólással, arányuk 2010-ben 25 százalék volt. További 15 százalék is interneten figyeli a kampányt, de kommentelés nélkül.
 
Olaszországban február 24-én tartanak parlamenti választásokat.