Az elmúlt évekhez hasonlóan a legtöbbet továbbra is az informatikai és távközlési szektor költötte az internetes reklámozásra (kb. 66%), ami leginkább a mobilszolgáltatók interneten való megjelenésének tudható be. Túl azon, hogy a megrendelések számában is ez a szektor vezet, a megrendelések értékét tekintve még nagyobb részesedést mondat magáénak. A második helyen a pénzügyi szektor áll, kicsit növelve részesedését az elmúlt évhez képest.
Igen erőteljesen léptek piacra az online állásközvetítők, fejvadászok az év első hónapjaiban, ezzel a piac kb. 5%-át fedik le. Az FMCG szektorból és a turisztikai iparból ugyanakkor a nemzetközi trendekhez mérten továbbra is igen alacsony összegeket fordítanak online reklámozásra. Az autóipar jelenléte a piac növekedésével párhuzamosan nőtt.
Továbbra is a banner a legnépszerűbb online reklámozási forma, amelynek részesedése 90% fölé emelkedett. Az online szponzorálás arányaiban visszaesett, 5%-ra, a megrendelések értéket tekintve. Az e-mail a piac növekedésével tartotta 0,3%-os részesedését. Megjelentek új reklámozási formák is, amelyek 2,4%-át tették ki a megrendelések értékének.
A nemzetközi trendeknek megfelelően hazánkban is a legelterjedtebb árazási módszer az 1000 reklámmegjelenítés (adview) után történő fizetés (CPM), melynek alkalmazása jelentősen megnőtt. Visszaszorulóban van az idő alapú árazás. A hibrid árazás nagyjából eltűnt a piacról, és hasonlóan kismértékben használták a kattintások után történő fizetést.
Az év első három hónapjában mintegy 16%-kal emelkedett a megrendelések átlagos CPM-ára a tavalyi év második félévéhez képest: átlagosan 4295 forintra nőtt. Nagymértékben csökkent a barterek aránya, az 1999 2. félévében mért 19%-ról 12,6%-ra.