A Ricoh bejelentette, hogy a legnagyobb elismerésben részesült a Marketing és Kommunikációs Szakemberek Szervezete által odaítélt éves MarCom Awards versenyben. A Ricoh a platinum díjat a Grafika Expo Ricoh standjának kivitelezésért kapta, míg a drupa 2012 közönségkapcsolati program elismeréseként arany fokozatú díjban részesült.
A MarCom Awards több mint 6.000 jegyzést kapott ebben az évben a vállalati és marketingkommunikációs részlegektől, reklámügynökségektől, PR vállalatoktól, tervező irodáktól, termelő vállalatoktól és szabadúszóktól. A nyertesek több mint 200 kategóriában kerültek kiválasztásra, hat média- és kommunikációs forma közül: marketing, kiadványok, marketing/promóció, köz-/ és társadalmi célú szolgáltatások, kreativitás és interaktivitás.
A Ricoh platina fokozatú elismerésben részesített standját a 2012-es Grafika Expo-n mutatta be, ami a legnagyobb művészeti grafikai konferencia és kiállítás Észak-Amerikában. A Ricoh új mottója, az imagine. change. szellemében jelent meg, azaz a Ricoh milyen módon tudja átalakítani a vállalati munkát a dolgozók kollektív elképzeléseinek hasznosításával, összehangolva a professzionális nyomdai szakemberek és alkalmazási módok fejlesztésével. Ennek megteremtésével a csoport létrehozta azt a „főútvonalat”, amelybe beletartoznak a nyomdai alkalmazások és hardver megoldások. Ez az új koncepció minden eddiginél erősebb forgalmi számokat hozott, és 13 %-os ügyfélaktivitási növekedést eredményezett a kiállítás óta.
A Grafika Expo-n bemutatott megoldások a képzelet utcájának és a változtatások sugárútjának metszéspontjában találkoztak, ezenkívül megszólította az ügyfeleket „A nyomtatás és ami mögötte van” szlogen megnyilvánulásával, mely összekapcsolta a Ricoh vállalat üzenetkezelését és nyomdaiparban betöltött vezető pozícióját.
Az arany fokozatú díjért a Ricoh egy összehangolt és integrált közösségi média és PR kampányt hozott létre, ami elvezetett a négy évenként megrendezésre kerülő globális nyomdai rendezvényhez, a drupa-hoz. Ennek a stratégiai kampánynak a célja a Ricoh versenyen túlmutató hírnevének fenntartása – a jelentős marketing költségtöbblettel együtt – beleértve drupa előtt megrendezésre kerülő élő, virtuális média és sajtókonferenciát, a sajtóbejelentéseket, a közmédiában való megjelenést, a kiállítás ideje alatt és az azt követő szinkronizált #printchat bemutatót, ami a kommunikáció fenntartását szolgálta. Ezekkel a stratégiai lépésekkel kívánta a Ricoh vállalat bevezetni újdonságait, szolgáltatásait s vezető ipari helyzetét megerősíteni. Ennek eredményeként könyvelhető el a 180%-os növekedés a retweets-ben, 100%-os évenkénti növekedés az új követők számában, közel 50 résztvevő a kiállítás megelőző videokonferencián és folyamatos globális médialefedettség a Ricoh drupa híreivel.