A közösségi média kommunikáció kihívásokat állít a brandek elé. Nem elég csak informálni, kommunikálni kell. Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint a márkák közösségi oldalai fontos szerepet játszanak abban, hogy kapcsolatot tartsunk a potenciális és tényleges célcsoporttal, hiszen ezen a fórumon az emberek hajlandóak megfogalmazni véleményüket, ötleteiket és kérdéseiket.
Az Ipsos felmérésében válaszadók egyharmada bizonyul aktívnak a márkákkal való kommunikációban, így minden brandnek érdemes végiggondolni a közösségi média kommunikációs stratégiáját. Az internet jó lehetőséget ad a kétirányú kommunikációnak, viszont egyben kétélű kard is.
A lehetőségek mellett a veszélyek is ott lapulnak, hiszen ha nem élünk a lehetőségekkel, a „fagyi visszanyalhat”. Ha viszont jól felépített a kommunikációs stratégia, a közösségi média képes ezt megerősíteni, ugyanis ezen az oldalon a látogatók tulajdonképpen társ-tartalomszolgáltatókká válnak. Like-olnak, megosztanak, posztolnak, kommentelnek.
Nem kis számról beszélünk, hiszen a felmérésben résztvevők jelentős része (egyharmada) fogalmazza meg véleményét, ötleteit, kérdéseit egy adott márkáról. Nemzetközi szinten a 35 év alattiak 44%-ban, az 50 felettiek pedig 22%-ban mutatkoznak kreatívnak ezen a területen. A magyar válaszadókat nem osztja meg az életkor ilyen tekintetben: kb. minden harmadik aktív ezen a fronton.
Kiemelten fontos, hogy a vásárlókat aktív kommunikációra késztessék, ezért a piackutatási szakembereknek minden lehető eszközzel támogatni és bátorítani kell őket e téren: meg kell hallgatni a vevők véleményét és reagálni kell rájuk, dicsérni kell az ötleteiket, és meg kell osztani velük az információkat.