A magyar nők, ha neten keresnek, akkor a táska a nyerő. Úgy tűnik, a fekete sosem megy ki a divatból, az ilyen típusú darabokra keresnek a legtöbben. A táskák keresési aránya az ékszereket és a parfümöket is megelőzi.
Prémium Webáruházak Kft. kutatása szerint a netes keresések között a női táskák különösen népszerűek. Ezekre a darabokra naponta körülbelül 10 ezer alkalommal keresnek rá, több mint négyszer annyiszor, mint a férfi táskákra. Az ékszerek és parfümök csak ez után következnek a sorban.
A fekete szín különösen népszerű, úgy látszik, örök klasszikus. A szín olyannyira meghatározó, hogy az ilyen darabokra kétszer nagyobb a keresési arány, mint más színek esetében. A színek sorában a barna áll a második, a piros pedig a harmadik helyen.
Mindez azonban nem állandó preferenciát mutat, hiszen a magyar nők is igényesek az aktuális divatra, és fontos számukra szezonalitás. Nyáron a sorrend még pont fordított volt, akkor ugyanis a piros táskák arattak leginkább, az őszi időszakban pedig a barnák kerekedtek felül.
A kutatásból az is kiderül, hogy a zöld és a lila a legkevésbé kedvelt színek. A lila - azt hiszem, tudjuk jól, mit jelent, a zöld pedig azért lehet kevésbé kedvelt, mert kevesebb ruhadarabhoz passzol. Persze, ezek csak feltételezések, de az viszont látszik, hogy a fekete sosem megy ki a divatból.
És hogy hazánkban melyik területen a legaktívabbak a nők ilyen téren? Érdekes módon nem a fővárosban, hanem a vidéki területen járnak élen a keresésben. A Veszprém megyei hölgyek indítják a legtöbb keresést a táskák után, második helyen a Fejér megyeiek, harmadik helyen pedig Borsod megyei nők állnak.
Ha szezon szerint nézzük a kérdést, akkor egyértelműen a karácsonyi időszak emelkedik ki a sorból. Bár a legtöbb cikk esetében az ünnepi szezon a legkiemelkedőbb. Az ékszerek esetében még a Valentin-nap sem tudta túlszárnyalni ezt az időszakot.
Úgy tűnik, a táska bizonyul a válság egyik túlélőjének, hiszen amíg az ékszerek esetén 2008 óta csökkent a keresések száma, addig a táskák esetében éppen fordított a helyzet. A 2008-as karácsonyi szezonhoz képest 2012 karácsonyára harmadával nőtt a táskák iránt érdeklődő hölgyek száma az interneten.