Robert Gordon, az Oracle rangidős alelnöke július 11-én a budapesti Marriott szállodában tartott előadást cége e-business stratégiájáról.
Az államigazgatás, a piaci szereplők és a sajtó megjelent képviselői többek között arról értesültek, hogy az Oracle 1999-ben csak az elektronikus kereskedelemből egymilliárd dollár bevételre tett szert, és ezt az eredményt az idén meg kívánja duplázni. Az előadó idézte Larry Ellison Oracle-elnököt, aki szerint a cég várhatóan már ebben az évben szintén egymilliárd dollárt fog megtakarítani az e-business révén. Ennek a megvalósítása során a 40 adatcentert kettőre csökkentették, 200 szerver helyett 40 kiszolgálóra tették rá a feladatokat, intenzíven alkalmazzák a CRM-megoldásokat, az elektronikus utaztatási módszereket, szorgalmazzák a munkatársak internetes önkiszolgáló és osztott szolgáltatási tevékenységét.
Gordon kijelentette, az Oracle a következőkben tevékenysége 90 százalékát a weben szeretné bonyolítani. Mint az IT-oktatásban vezető, a cég az e-business lehetőségeit e téren is maximálisan ki akarja használni. "Ebben az önkiszolgáló tanfolyami regisztrálással, a különféle regisztrációs rendszerek konszolidációjával és integrált internetes oktatási módszerekkel összesen több mint 32 millió dollárt tudunk megtakarítani" - jelentette ki Gordon. Azon cégek pedig, amelyek a nagyon gyorsan fejlődő Oracle B2B Exchange technológiáját alkalmazzák, az alelnök szerint óriási megtakarításokat érhetnek el elektronikus vásárlásaik során.