A Telenor Magyarország növelte árbevételét és piaci részesedését 2012 negyedik negyedévében. A vállalat ügyfélköre 62 ezer előfizetővel bővült az adott időszakban, ami mind a mobil hang-, mind a mobilinternet szegmensben a Telenor piaci részesedésének növekedéséhez vezetett. Ennek ellenére ez a növekedés sem tudta ellensúlyozni a távközlési szektorra a tavalyi év utolsó két negyedévében kivetett dupla különadóterhet, így a nominális EBITDA elmaradt az egy évvel korábbitól.
Az eredmények összegzése:
Ø Az árbevétel 2012 negyedik negyedévében az előző év megfelelő időszakával összehasonlítva növekedett. A magasabb kiskereskedelmi árbevétel ellensúlyozta a hívásvégződtetési díj januári csökkenésének hatását és egy egyszeri tétel is hozzájárult a növekedéshez.
Ø Az EBITDA egyszeri tételek nélküli nominális értéke csökkent az utolsó negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Az új távközlési adó negatív hatását csak részben ellensúlyozta a nagyobb árbevétel és a működési költségek csökkenése. A Telenor 2,4 milliárd forintot fizetett be az új távközlési adó és további 2,4 milliárd forintot válságadó címén a negyedik negyedévben, így – a „hagyományos” vállalati adók összegén felül – közel 4,8 milliárd forintot (az árbevétel 11,5 százalékát) utalt az államkasszába az év utolsó három hónapjában.
Ø Az EBIT számottevően emelkedett 2011 és 2012 negyedik negyedévét összehasonlítva. A javulás oka elsősorban az volt, hogy a hálózatmodernizációs programban végrehajtott eszközcseréknek köszönhetően alacsonyabb amortizációs költséget kellett elszámolni.
Ø A tőkeberuházások (CAPEX) összege csökkent az előző évvel összehasonlítva, mivel 2011 negyedik negyedévében komoly beruházásokat igényelt a hálózatmodernizációs program.
Ø Az előfizetések száma 62 ezerrel 3 millió 521 ezerre emelkedett a negyedévben. A használt kártyák száma alapján számított 2012 negyedik negyedév végi záró piaci részesedés 31,78% volt, ami magasabb az előző negyedévinél (31,47%). A Telenor mobilinternetes piaci részesedése 30,13%-ra nőtt 2012 decemberében.
Ø Az egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétel összege („blended ARPU” index) kis mértékben nőtt 2011 negyedik negyedévéhez képest.