Márpedig a "mikrohelyi" szolgáltatás fényes jövő elé néz. - A mobilszolgáltatóktól érkező jelzések szerint portáljaik tartalma 60-70 százalékban helyi adat lesz - mondta az Európai Bizottság egyik távközlési szakértője, Leo Koolen a The Wall Street Journal Europe-nek. Kutatóintézetek előrejelzése szerint a "mikrohelyi" szolgáltatások 2005-re már évi 20-33 milliárd dollár forgalmat fognak generálni.
Szakértők szerint a "mikrohelyi" szolgáltatás akkor lendül fel, amikor a használók közvetlenül elérhető szolgáltatásokat és árukat találhatnak az internetet feltárcsázva: ez esetben megéri a világhálót mobilról használni, és nem pedig megvárni, míg eljutnak a legközelebbi számítógépig. Ha a használó a mobiljáról megtudhatja, hogy az utca túlsó oldalán olcsóbb egy könyv a könyvesboltban, mint ezen az oldalon, akkor át fog kelni az úttesten, de ha több kilométeres távolságban kínálnak olcsóbb árut, akkor inkább bosszankodni fog - példálózott a The Wall Street Journal. Egy brit szakmai tanácsadó cég, a Mobile Lifestreams szerint a "mikrohelyi" szolgáltatás akkor lesz életképes, ha a mobilhasználó legföljebb 125 méteres körzetben tud előnyös vásárlási lehetőségeket találni.