Richard Johnson elnök felhívta a figyelmet az interaktív piacokon mutatkozó jobb tárolóeszközök iránti igények növekedésére, melyek a hálózati kapacitásoktól függetlenül képesek fogadni és lejátszani az adatokat. "Az ok egyszerű - nyilatkozta Johnson. - A tárolás iránti igény jól felismerhetővé vált." A vállalat 100 főt fog foglalkoztatni.
A megegyezés új korszakot hozhat a Seagate és a merevlemezipar számára is. A számítógéppiacon tapasztalható kemény árharc miatt a vállalatok évek óta veszteségekkel küszködnek. De a vásárlói elektronika új hullámai reményt nyújthatnak: digitális videokamerák, hálózati eszközök, webes alkalmazások - mindegyikben lehet merevlemez is a flashmemória helyett.
A CacheVision januárban mutatja be első termékét. A Seagate-en kívül más lemezgyártó cég még nem kötött hasonló szövetséget. A Thomson ezenkívül együttműködik a DirecTV műholdas tv-szolgáltatóval és a Microsoft interaktív tévécsoportjával is, melynek nyereségét a CacheVision is érezni fogja.
A vállalkozás egyike az "új" Seagate első lépéseinek. A kaliforniai cég nemrég lábalt ki egy krízisből, amit az árháború és a gyenge pénzügyi eredmények okoztak, ezért átszervezéseken esett át. 1200 alkalmazottat elbocsátottak költségcsökkentési okokból, és megváltak a Veritas Software-beli részesedésüktől is.
A kereslet stabil a nem PC-s merevlemezek iránt, amit olyan termékekben használnak fel, mint az otthoni hifitorony, digitális eszközök vagy a szatellitvevő készülék. Szállításaikat is növelték, a tavalyi 170 millióval szemben az idén már 200 milliót adtak el a hasonló időszakban.
A CacheVision évi 500 millió dolláros bevételre számít a következő pár év folyamán, elsődlegesen a televíziós piacot célozzák meg.