Elsősorban a nők játszanak szerepet abban, hogy egyre népszerűbbek az okostelefonok. Az Ericsson ConsumerLab kutatási eredményei szerint többet és rendszeresebben használják a funkciókat, mint a férfiak.
A nők sokkal aktívabbnak mutatkoznak az okostelefonhasználat terén, mint a férfiak, több funkciót használnak és rendszeresebben, mint hímnemű társaik. Képeket átlagosan 10%-kal nagyobb arányban küldenek, és az SMS-ezésben is sokkal produktívabbak. Ezen a téren a legkiemelkedőbbek az orosz, egyiptomi és török hölgyek.
Meglepőnek tűnik, de a kutatás arra az eredménye jutott, hogy főként a nőknek köszönhető az okostelefonok népszerűsége. Ők számos kommunikációs tevékenységet folytatnak telefonon.
A közösségi hálókat a nők 59%-a éri el okostelefonján. A kuponbeváltás és a különböző helyszínekre applikációk segítségével való bejelentkezés általában véve is kevésbé elterjedt a piacon, a nők esetében ez 17 illetve 24%-ot jelent.
Érdekes adat továbbá, hogy az ázsiai országok női felhasználói legaktívabbak a képes üzenetek küldése és fogadása terén (87%, míg a férfiaké 79%). Európában pedig a közösségi média használata dominál – a nők több mint 60%-a lép be telefonjával, viszont a férfiak csupán 52%-a. Az alábbi ábra szemlélteti a világszintű és a régiók szerinti megoszlásokat, dominanciákat. (Jobb felbontásért kattints a képre!)
Korábbi cikkünkben már szó volt róla, hogy a táblagéphasználat terén a férfiak emelkednek ki a sorból, úgy látszik, az okostelefon a nőket vonzza jobban. Ezek az eredmények azt sejtetik, hogy várhatóan a nők igényei fontos szerepet játszanak majd a jövőbeni fejlesztésekben, hiszen komoly részét képezik a szegmensnek.