A University of Missouri School of Journalism kutatói szerint azok az oldalak jobban vonzzák a látogatókat, amelyeket a felhasználók elvárásai, motivációi alapján tervezünk. Néha az egyszerű megoldások bizonyulnak igazán jónak.
A Mashable írásából kiderül, hogy nemcsak arra kell ösztönözni az embereket, hogy látogassanak el az oldalra, hanem arra is, hogy maradjanak ott. Az utóbbit nehezebb elérni. Itt már nem elég a jó tartalom, hanem érzelmekre, sztorikra, képekre van szükség, és mindezt egyszerű formában tálalva.
A kutatók szerint ugyanis, ha agyunk túl sok információ befogadására van kényszerítve, az azt eredményezi, hogy nem emlékeznek rá, nem raktározzák el. Az oldal felépítésével kapcsolatban is ez a helyzet. Ha az olvasónak túl sokat kell keresgélnie, egyszerűen nem marad meg neki a kontextus, nem tudja hova kapcsolni az élményt.
Vagy, ami még rosszabb – ezeket már én teszem hozzá –, otthagyja az oldalt. A jól felépített weboldal – a webergonómia szabályai szerint – fő ismérve a maximum 3 szint mélység, vagyis hogy három kattintással jussunk el a kívánt tartalomhoz. Tehát "a kevesebb néha több" elve itt abszolút beigazolódni látszik.
Szóval hiába a töménytelen tartalom, ahogy a meggyőzésnél is jól jöhetnek a személyek történetek, anekdoták, érzelmek, ugyanez a helyzet az oldalak esetében is. Abba kell belegondolni, hogy az online világban a weboldal képviseli az adott szervezetet, és a cél a felhasználók megnyerése. Ezt pedig csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk az ő fejükkel gondolkodni.