Carnation-felmérés az on-line turisztikai piacról

, 2000. július 14. 12:27
A teljes internetes eladások 90 százalékát a repülőjegy-rendelések teszik ki, amelyek értéke mintegy 2 milliárd forint évente - derül ki a Carnation Research magyar on-line turisztikai piacot vizsgáló tanulmányából.
A Carnation elemzése szerint a magyarországi repülőgépjegy-eladások 3 százalékát az interneten keresztül bonyolítják le. A magyar on-line turisztikai piacon a repülőjegy-értékesítés mellett jelentős bevételek származnak még az internetes szállásfoglalásokból. A kutatásból kiderül, hogy a piacon csak elenyésző számban jelennek meg olyan kiegészítő szolgáltatások, mint az utasbiztosítás vagy az autókölcsönzés.

A felmérés rámutat arra is, hogy a megrendelt turisztikai szolgáltatások on-line kifizetésére ma egyetlen hazai site-on sincs mód. Ezért az on-line bevételek az internetes megrendelést követően, a hagyományos értékesítési csatornákból származnak.

Annak ellenére, hogy az on-line turisztikai piac bevételeinek nagy részét a repülőjegy-értékesítés teszi ki, a nemzetközi légitársaságok döntő többsége nem rendelkezik magyar nyelvű oldallal. A magyarországi képviselettel rendelkező több mint 40 légitársaság mindössze egytizede kínál magyar nyelvű oldalakat, míg a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) tagjai közül minden negyediknek van saját website-ja. A kutatás eredménye szerint a legfejlettebb önálló weboldallal a hotelláncok rendelkeznek.