A Nielsen legújabb felmérése rámutat arra, hogy mobilunk nemcsak nélkülözhetetlen mindennapjaink során, hanem fontos szerepet játszik vásárlási döntéseinkben is.
Milyen jó, hogy telefonunkon is elérhetjük a netet! A felhasználók egy része ki is használja ezt, ugyanis vásárlásaik során hasznos segítség lehet. A Nielsen egyik legfrissebb felméréséből kiderül, hogy minden tízedik felhasználó használja mobilját arra, hogy a különféle árakat összehasonlítsa a vásárlás előtt. Ezen belül pedig főként személyes használatú eszközökről tájékozódnak, elektronikai és háztartási területen.
„Mobil – a média következő energiaközpontja” című tanulmánya egy olyan dologra is rámutat, ami már régóta a köztudatban él, vagyis, hogy a mobiltelefon szinte már nélkülözhetetlen része az életünknek, és sokak számára a legfontosabb kommunikációs eszköz szerepét tölti be.
Bár ezt még nem lehet mondani, hogy ugyanolyan mértékben és módon használnák az emberek az internetet mobilukon, mint a PC-n, vagyis például a netes vásárlás nem igazán elterjedt még mobilon, de minden tizedik felhasználó itt tájékozódik az árakról, hasonlítja össze őket.
És hogy mi alapján választjuk telefonunkat? Hazánkban egyértelműen az ár és a márka játssza a legfontosabb szerepet. Előbbit a megkérdezett fogyasztók 39, utóbbit 37 százaléka nevezte meg fő szempontként. A design csak a harmadik helyen áll, jócskán lemaradva a többi dobogóstól a maga 18 százalékával, a telefon funkciói, mint releváns szempont pedig csak a negyedik helyet tudta megcsípni magának 13 százalékkal.
Érdekes, hogy a reklámok nem élveznek túl nagy jelentőséget mobiltelefon vásárlásunk során, a közvetlenül a cégektől kapott információkkal együtt csupán 10 százalék említette döntő tényezőként. A gyártó ország és az anyag, minőség összetevők még ezeknél is alacsonyabb százalékban fontosak, az előbbi a felhasználók 8, míg az utóbbi 6 százalékuknak jelentős.
Az európai átlagot tekintve is az ár emelkedik ki a sorból: a megkérdezettek 46 százaléka számára ez a fő kritérium. A 29 európai ország átlagához képest azonban hazánkban a funkciókat és a használat célját kevésbé tekintik húzóerőnek. Az árak összehasonlítását tekintve is erősebb az európai átlag: míg nálunk a megkérdezettek 4%-a, addig az európai országok válaszadóinak 6 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy „Mobiltelefonomat használom arra, hogy összehasonlítsak árakat”.
„Mobiltelefonomat használom arra, hogy összehasonlítsak árakat”.A válaszadók megoszlása, százalékban
A Nielsen kutatása azt is feltárta tizenegy kiválasztott termékcsoporttal kapcsolatban, hogy hányan tájékozódnak mobiltelefonjukkal a különféle árucikkekről. Itt az európai átlagot tekintve 1-1 százalékos eltérés volt tapasztalható.
Legtöbben éppen magát a mobiltelefon termékkategóriát említették, amelynél a magyar válaszadók 10 százaléka használja készülékét informálódásra is. Személyes használatú elektronikus készülékekre 5, háztartási eszközökre 4 százalék jut. 3-3 százalékos a mutató élelmiszernél és italnál, egészség megőrzését szolgáló termékeknél és gyógyszernél, háztartási elektromos készüléknél, autónál, valamint ékszernél és dísztárgynál. 2-2 százalék nevezte meg a testápoló szereket és a ruházati cikkeket, míg 1 százalék a kozmetikumokról és a bőrápoló szerekről informálódik mobiltelefonja segítségével.
Forrás: Netkutatások.hu