Az abas Web Interface-t még a konkurencia is díjazta

forrás: Prím Online, 2013. március 19. 12:18

A szervezők mellett Angela Merkel kancellár is a vállalatirányítási rendszerekre fókuszált a CeBIT-en. A német kancellár az elsők között látogatta meg a digitális világ Hannoverben megrendezett első számú show-ján az ERP Area-t, ahol az ABAS AG jelentős érdeklődést keltve mutatta be abas Web Interface technológiáját. A felhasználók életét megkönnyítő alkalmazást az abas Business Software 2014 elején piacra kerülő verziójában alkalmazza először élesben a versenytársait ezzel jelentősen megelőző német ERP-fejlesztő cég.

– Nem véletlenül lett ”Shareconomy” az idei CeBIT kulcsszava: a digitális világ elsőszámú show-ja idén a tudás, az erőforrások és a tapasztalatok megosztására fókuszált. A vásáron minden a mobilitásról szólt – mondja Hoffer István, az abas kizárólagos magyarországi forgalmazó partnere, az InterJNet Kft. ügyvezetője, a hannoveri kiállításról hazaérve.


– A CeBIT néhány év alatt jelentős változáson ment át: ma már nem az új technológiák bemutatásán van a hangsúly. Ennek oka, hogy a fejlesztés felgyorsulása miatt minden újdonságot azonnal piacra kell dobni, nincs idő fél évet várni a következő vásárig – mondja a magyar szakember, aki ennek ellenére az abas Business Software esetében több mint 300 új fejlesztésről számolt be.


A legjelentősebb ezek közül az abas Web Interface, mellyel még egy vállalatirányítási rendszert korábban soha nem látott átlagos felhasználó is könnyedén elboldogul az abas ERP felhasználói felületén. A CeBIT-en bemutatott új alkalmazás nem csak a felhasználókat, hanem a konkurenciát is az ABAS standjához vonzotta – a visszajelzésekből egyértelműen lemérhető volt, hogy az ABAS AG jelentős versenyelőnyre tett szert a piacon a konkurenseknél jelenleg még nem létező fejlesztésével.


A nemzetköziségre fókuszáló, és a világ minden tájáról érkező abas forgalmazó partnereket felvonultató ABAS AG a vásáron jól demonstrálta, milyen jól alkalmazkodik a 27 nyelven működő, de mindenhol azonos módszertan alapján bevezetett szoftver a változó igényekhez, megfelelve a „shareconomy”, a tudásmegosztáson alapuló gazdaság filozófiájához.


A felhasználók mobilitási igényének megfelelve az abas az idei CeBIT-en többek között kiemelten kezelte az abas Mobile alkalmazást, mellyel az abas ERP platformfüggetlenül, az irodai PC-k és laptopok mellett okostelefonokról, tabletekről is bárhonnan kényelmesen elérhető az interneten keresztül.


A mobilitás iránti igény mellett az ABAS AG fejlesztéseit a felhasználói kör és a felhasználás módjának jelentős változása is irányítja. A szakemberek figyelembe vették, hogy az elmúlt években felnőtt egy olyan számítógép- és mobiltelefon-használó generáció, amely másképp viszonyul az informatikai eszközökhöz, és üzleti felhasználóként is természetes elvárás számára, hogy a vállalatirányítási rendszerek ne csak hatékonyak, hanem gyorsan és egyszerűen használhatóak legyenek. Ez inspirálta a fejlesztőket arra, hogy szakítva a hagyományokkal teljesen új irányokat keressenek és megalkossák a sikeresen bemutatkozó abas Web Interface alkalmazást.


A siker amúgy az abas stand látogatottságában is mérhető volt, a nyitó napot követően ugyanis a stand látogatottsága hirtelen 20%-kal emelkedett a kíváncsi vásározóknak köszönhetően. Hannoverben a CeBIT ideje alatt természetesen minden a vásárról szól, és bár a látogatók száma a válság hatására néhány éve jelentősen csökkent, és még mindig nem érte el a korábbi szintet, a több százezer vendégnek köszönhetően (idén több mint 120 országból mintegy 285.000 látogató volt kíváncsi a CeBIT-re) január után a városban szállást és vásári belépőt szerezni már igazi kihívásnak számít.