Február közepén új irodájában kezdte meg munkáját az XAPT Hungary csapata. Az XAPT a Rétköz utca 5. szám alatt található BudaWest irodaház második emeletén rendezte be új központját, amely a 2004 óta használt, az Eleven Centerben lévő korábbi iroda közvetlen szomszédságában található. A költözés legfontosabb oka az volt, hogy a folyamatos bővülésnek köszönhetően az XAPT kinőtte a régi irodáját.
A tavalyi évben a dolgozói létszámát megduplázó XAPT idén is jelentős létszámbővülésre számít, így elkerülhetetlen volt a cég által használt irodai terület és infrastruktúra bővítése, modernizálása, illetve fontos volt az egyedi, a cég tevékenységéhez és a komfortos munkavégzéshez illeszkedő iroda kialakítása. A természetes megvilágítású nyitott terek (open-air office), számos tárgyaló és „phone box” helyiségek mellett, a rekreációs terület, a társalgó jellegű étkező és teasarok kialakítása is lényeges szempont volt a kötetlenebb légkörben zajló ötletelésekhez és az egyes munkacsoportok közötti hatékony munkavégzés elősegítéséhez. A cég korábbi irodaterületén az épület adottságai miatt sajnos nem volt lehetőség a felmerülő igényeknek megfelelő tágas, nyitott terek kialakítására.
A munkavégzéssel kapcsolatos igények mellett, az XAPT számára fontos kritérium volt a környezetvédelem és a fenntarthatóság is, ezért a cég tavasszal megkezdte a tárgyalásokat az iroda.hu csoport által szervezett „Az Év Irodája” verseny „Az Év Legzöldebb Irodaháza” kategóriájának győztesévé választott BudaWest irodaház képviselőivel, és novemberre már a költözés időpontja is véglegessé vált. Az első helyezést az irodaház a holisztikus szemléletmóddal, ezen belül az innovatív gépészeti megoldásokkal, a biciklis megközelíthetőség és bicikliseknek fenntartott öltözők, zuhanyzók és a zöld üzemeltetésre vonatkozó BREEAM In-Use minősítés meglétével érdemelte ki. Az XAPT új irodája, az 1600 nm-es területével a BudaWest legnagyobb alapterületű irodahelyisége, egyedi és innovatív belsőépítészeti kialakításával pedig igazán kényelemes, inspiráló és modern környezetet nyújt mind a munkavállalók, mind az ügyfelek és partnerek számára. Az új irodának helyet adó „intelligens” irodaházban lehetőség nyílt rugalmas térkialakításra, egyéni kívánság szerint kialakítható irodaméretekkel. Az irodaház kivitelezői az XAPT munkatársaival szorosan együttműködve 3,5 hónap alatt alakították ki a cég egyedi igényeinek és az arculati elemeinek megfelelő irodahelyiségét.
Infrastrukturális szempontból az irodában olyan modern technikai eszközök kialakítására került sor, amelyek segítségével lehetőség van videokonferencia kialakítására a világ bármely pontján lévő partnerekkel, kollégákkal. A világ különböző pontjait vizuálisan összekötő rendszer megvalósítása fontos volt az XAPT számára, a globális projektek, és ez ezekhez kapcsolódó munkatársak növekvő száma miatt. A kiépítésre került új infrastruktúra miatt az irodaváltást alapos előkészítő munka előzte meg, amelynek folyományaként a költözést magát zökkenőmentesen, a munka leállása nélkül egy hétvége alatt sikerült levezényelni. Ebben a gördülékeny folyamatban hatalmas szerepet vállalt a cég IT csapata, akik lehetővé tették az XAPT munkatársai számára, hogy pénteken 5-kor még a régi irodában fejezzék be, és hétfő reggel fél 9-kor már az új irodában kezdjék meg a munkát.
Az XAPT várakozással tekint az új irodában rejlő lehetőségek kihasználása felé, amelyek a szó szoros értelmében teret biztosítanak a vállalat által prognosztizált további növekedésnek, és segítenek kapcsolatot tartani a világ szinte minden pontján jelenlévő munkatársakkal, partnerekkel, valamint a nyitott terek, és a közösségibb élményt nyújtó társas helyiségek segítségével hatékonyabb munkavégzést tesznek lehetővé egy az eddigieknél kellemesebb környezetben.