Következő generációs egészségügyi szolgáltatásokon dolgozik a Xerox innovációs központja, a PARC, ahol a napokban mutatták be legújabb, még tesztelés alatt álló, a kórházi ápolók munkáját segítő Digitális Ápoló Asszisztens fejlesztésüket.
Mielőtt a vállalat szakemberei belefogtak a gyógyítást támogató rendszer kidolgozásába, felmérték, hogy az egészségügyi dolgozók többségének mi okozza a legnagyobb kihívást a napi munkában. Minden eredmény arra utalt, hogy a munkaszervezés jelenteti nekik a legnagyobb gondot: hiába látják pontosan, hogy mely feladatokat kell ellátniuk, mégsem érnek sosem a dolgok végére, és az állandó rohanás közben az idejükkel sem tudnak hatékonyan gazdálkodni.
Ezen gyakorlati tapasztalatok figyelembevételével dolgozták ki a Xerox kutatói a Digitális Ápoló Asszisztenst (DÁA), amely tiszta képet ad az egyre halmozódó feladatokról. Egyszerre rendszerezi az adatokat, és informálja az ápolónőket a teendőikről. A DÁA segítségével folyamatosan nyomon követhetik a riasztásokat, a betegekkel kapcsolatos információkat, így az eddigieknél jóval könnyebben, és sürgőségük figyelembe vételével válnak kezelhetővé a feladatok.