Akármennyire is kezd feltörni a mobilszegmens – és ezzel együtt a játékok is –, úgy tűnik, a PC játékok sem hagyják magukat, sőt! A tavalyi eladások túlszárnyalták a 20 milliárd dollárt.
Egyre többen játszanak mobilról, hogy a közösségi játékokról már ne is beszéljünk. Mégsem rázza meg mindez a PC-szegmenst, vagyis a játékok terén. Igaz, hogy csökken a PC-eladások száma a mobileszközök javára, de ettől függetlenül, ha játékról van szó, sokan a „hagyományos”, jól bevált módon teszik ezt.
És nem stagnálás mutatkozik meg a számokon, hanem éppen ellenkezőleg. Az előző évhez képest c a DFC elemzője szerint – 8%-kal nőtt a szegmens. Ez számokban kifejezve annyit tesz, hogy jelenleg több mint 1 milliárd PC játékos van világszerte, akik tavaly 20 milliárd dollár körül áldoztak hobbijuknak.
Talán nem meglepő, hogy Kína emelkedik ki a sorból, méghozzá nem is akármilyen aránnyal. A bevétel 9%-ával, vagyis 6,8 milliárd dollárral a leggyorsabban növekvő piacnak számít a PC-játékok körében. Más fejlett piacokon is növekedés tapasztalható, köztük Koreában, Japánban, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Németországban.
És hogy melyek voltak a legnépszerűbb játékok? A World of Warcraft: Mists of Pandaria, a Guild Wars 2, a Minecraft és a Diablo II is listán szerepelt.
World of Warcraft: Mists of Pandaria
Az még kérdéses, meddig őrzi meg pozícióját ezen a téren a PC, hiszen a sok játékot mobileszközökre is fejlesztenek már, és szépen lassan ezen a téren is vezető szerepet játszhat majd a mobil.
Forrás. Techspot.com