Milyen eszközöket, szolgáltatásokat használnak, és persze mennyit költenek minderre – ezekre a kérdésekre kereste a választ az Ipsos és a Vodafone közös felmérése a mobilkommunikációra vonatkozóan, amelyből körvonalazódnak a hazai trendek.
Az Ipsos és a Vodafone közös felmérése a 18 év feletti internetező lakosságot vizsgálta: összesen 500 főt kérdeztek szokásaikról, annak érdekében, hogy minél pontosabb kép alakuljon ki az általuk használt eszközökről, szolgáltatásokról és költésekről.
A kutatás rámutatott arra, hogy a magyarok különösen figyelnek költéseikre, és mindössze 5%-ot (kb. 11 365 Ft-ot) áldoznak a családi kasszából a mobilkommunikációra. Ez főleg a nőkre jellemző, azon belül is inkább az alacsonyabb végzettségű, idősebb budapesti hölgyek fordítanak erre kiemelt figyelmet. Bár a magyarokra átlagosan jellemző a tudatosság: a megkérdezettek 85%-a mondta azt, hogy valamilyen módon figyelemmel követi költéseit, 45%-uk pedig korlátozza is.
A szolgáltatás választása során pedig a legfontosabb a megkérdezettek számára (92%), hogy kedvezményes ajánlatokat kínáljanak számukra, de az is fontos szempontnak mutatkozik, hogy (89%), hogy a költségek tervezhetők legyenek, valamint (88%) az, hogy a szolgáltatás minősége megfeleljen elvárásaiknak, vagyis ne szakadjanak meg a hívások, illetve ne legyenek sikertelen próbálkozások a hálózat hibájából.