A Mashable infografikája szerint az amerikai anyák majdnem háromnegyede aktív Facebook-használó. Két év alatt 22%-kal nőt a számuk.
A tengerentúlon az anyák 72%-a facebookozik, míg két évvel ezelőtt még csak az anyák fele – ami szintén szép szám – volt tag a közösségi oldalon. Az amerikai felmérés adatai talán nem is állnak annyira messze tőlünk, hiszen nálunk is egyre több szülő kezdi el használni a szociális hálót.
Bár hazánkra vonatkozó adatokat nem ismerünk, nézzük meg, Amerikában mit mutatnak a számok!
Az USA-ban a gyerekek általánosságban a közösségi oldalakon is „felvállalják” szüleiket: a facebookozó anyák 92%-a gyermekének ismerőse is. Bár a „közeli ismerős” kategióriába már kevesebben kerülnek be: a 13 év körüli gyermekek még 65%-a áll közelebbi kapcsolatban szüleivel a Facebookon, de a 20 éves korosztály csupán 40%-a vállalja fel ilyen módon szüleit.
És hogy miért regisztrálnak be az anyák a közösségi site-ra? A felmérés szerint 2-ből 1 anya a gyermekét szeretne kapcsolatba lépni az oldalon – legalábbis kezdetben ez motiválja őket.
A szülők 43%-a – ami a gyermek száméra megdöbbentő lehet – napi szinten megnézi csemetéje profiloldalát, 31%-uk pedig hetente 4-5 alkalommal. 14% az, aki csak szórványosan téved oda, 11%-uk pedig csupán havonta egyszer. És mindössze 1% azok aránya, akik sosem jártak még gyermekük profiloldalán.
Kíváncsiság szempontjából főként a gyermek állapotfrissítései hajtják őket (41%), de 39%-uk például arra kíváncsi, mások mit posztolnak az üzenőfalra. Az anyák 29%-a pedig arra kíváncsi leginkább, milyen képeken jelölték be gyermekét.
A szülők is posztolnak gyermekük falára, a következő kulcsszavak a legjellemzőbbek: „gyönyörű”, „baby”, „felnőtt” a lányok esetében, míg fiúknál inkább a „sok szerencsét”, „pénz”, „játék” szavak dominálnak. 3-ból 1 tinédzser zavarban érzi magát szülei hozzászólásaitól, és 30%-uk szíve szerint eltávolítaná őket ismerősi köréből.
Vajon nálunk is hasonló eredmények születnének egy hasonló felmérés keretében?