A magyarok negyede a mellékhelyiségben is okostelefonozik

Czipperer Dia, 2013. április 10. 11:38

A Vatera kérdőíves felmérése meglepő eredményekkel szolgál. Kiderült ugyanis, hogy a hazai okostelefon-tulajdonosok közel fel (40,7%) tv-zés közben, negyede (27,4%) pedig a WC-n is aktívan használja készülékét. Sokan telefonjukról bonyolítják a vásárlásokat is.

Telefonunk manapság olyan nélkülözhetetlen része az életünknek, hogy még a WC-re is magunkkal visszük. És mindez nem túlzás, a Vatera felmérése ugyanis rámutat arra, hogy az okostelefon-használók negyede képtelen megválni készülékétől, ha a mellékhelyiségbe megy.

 
A magyar férfiak 61,9%-a kimondottan a csúcskészülékeket kedveli, a nőknél ez az arány valamivel alacsonyabb, 57,3%. Eltekintve a telefon kategóriájától, összességében a felhasználók majdnem fele munka közben is pötyög, 45,5%-uk az utcán, 40,2%-uk tv-zés közben és autóban, 27,4%-uk pedig a mosdóban is nyomkodja készülékét. 
 
 
A userek negyede használja vásárlásra is készülékét. És nem csak kis tételekre bukkantak a felmérés során, ugyanis idén tavasszal 750 ezer forintért is vettek már Omega márkájú karórát mobilról, sőt, egy Leopold Widhalm mesterhegedű is gazdára lelt úgy, hogy a vásárláshoz a vevő okostelefont használt.
 
 
Úgy tűnik, semmi nem szabhat határt az okostelefonozásnak. A Vatera felmérése szerint ugyanis a tulajdonosok negyede velük étkezik, minden harmadik pedig számítógépezés közben is fogja kezében a telefont.
 
 
Egyre nő az online vásárlás iránti hajlandóság is, hiszen a megkérdezett nagy része már vásárolt ilyen módon. Népszerűség tekintetében az elektronikai cikkek és a háztartási gépek vezetnek, de a ruhák és játékok is nagyon kelendőek. Sokan nem az egész vásárlást bonyolítják mobilon, de meghatározó szerepet tölt be a folyamatban. Negyedük például a terméket választja ki így, minden tízedik felhasználó pedig a fizetést bonyolítja készülékén. Arra pedig, hogy miért nem használják gyakrabban a telefonjukat, hogy vegyenek ezt-azt, a többség röviden válaszolt: pénz!
 
 

A Vatera felismeri, hogy nekik is érdekük a minél könnyebb, gördülékenyebb vásárlás biztosítása, ezért, „hogy a jövőben könnyen menjen a vásárlás, hamarosan elkészül az online piactér 3.0-ás, okostelefonokra szabott applikációja” – jelentette ki Lunczner Ádám, a Vaterát is üzemeltető Allegroup marketing vezetője.