Okosodó kereskedelem: X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia

forrás: Prím Online, 2013. április 19. 14:26

SmartCommerce: a jövő (e-)kereskedelme címmel rendezi meg a SzEK.org május 9-10-én Gárdonyban az e-kereskedelmi szakma immár tízéves seregszemléjét, a X. Elektronikus Kereskedelem Konferenciát. A rendezvény középpontjában az okostelefonok és egyéb „okos” eszközök és megoldások nyomán okosodó kereskedelem nyújtotta lehetőségek, illetve az ezekhez kapcsolódó üzleti kihívások állnak.

 

Az okostelefon és a táblagép átalakítja internetezési szokásainkat és ennek nyomán a web arculata, viselkedése, funkciója is folyamatosan változik. Az asztali PC idejében a verseny a képernyő előtt töltött időnkért zajlott, ebből akartak minél nagyobb szeletet a tartalomszolgáltatók, a közösségi oldalak és a webshopok. Ültünk egy helyben, és a világ odasereglett elénk a monitorra. A mobilozó felhasználó viszont állandó mozgásban van, kezében egy olyan eszközzel, amely soha nem látott mértékben képes összekapcsolni, párhuzamossá tenni az online és offline világot; de ezáltal nem csak az e-kereskedelem tör be a hagyományos üzletek világába, hanem fordítva is: a hagyományos kereskedők és szolgáltatók is új lehetőséget kapnak. A verseny többé nem arról szól, ki szerzi meg ügyesebben a monitor előtt töltött időnket, hanem arról: ki tud legjobban elkapni minket mozgás közben. A piac kitágul, a versenytényezők egyre összetettebbé válnak – az okostelefon, az okos eszközök okosabbá teszik a vevőt és ezáltal az egész kereskedelmet arra kényszerítik, hogy okosodjon. 2013. május 9-10-én ezekről a témákról fog szólni a X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia a SzEK.org rendezésében, Gárdonyban, a Vital Hotel Nautis-ban.

A konferencián Nyírő András, az Index.hu alapítója és az első hazai mobilos tartalomszolgáltatás kitalálója tart bevezető előadást az okosodó világ üzleti modelljeiről; Dr. Bőgel György, a CEU professzora arról beszél, milyen tényezők határozzák meg, mely vállalatok törnek fel vagy buknak el az új iparágakat létrehozó és régieket eltüntető technológiai forradalmak során. Előadásokat hallhatunk az internet felhőkbe és appokba szerveződő új struktúrájáról, a kiterjesztett valóságról (Augmented Reality), a dolgok internetjéről (Internet of Things), az okos termékekről és hirdetésekről, az új és okosodó vevői csoportokról, és általában minden olyan technológiai és üzleti megoldásról, amelyek mentén a jövőnk alakul. Megtudhatjuk, milyennek látja a jövő kereskedelmét az e-kereskedő, a mobil- illetve webes fejlesztő, a (mobil)fizetési szolgáltató és a jövőkutató. Természetesen idén sem maradhat el Kis Gergely hagyományos beszámolója az e-kereskedelem, az eNET Kft. által mért előző évi teljesítményéről és a piaci várakozásokról; amelyeket egyébként jelentősen befolyásolhat a Tesco online áruházának indulása – erről szintén sokat megtudhatunk majd Őri Gergely előadásából, aki a hipermarket e-kereskedelmi üzletágát vezeti.

A konferencia második napja „Villásreggeli a Marson” címmel, teljes egészében az elkövetkező éveket nagyban meghatározni képes, részben még szinte futurisztikusnak ható fejlesztések bemutatásával telik: lesz háromdimenziós nyomtatás, intelligens kamera, és az emberi hang érzelmi töltését elemezni képes hangfelismerő rendszer. Megnézzük, milyennek látszik a jövő a Google szemüvegén át, és egyéb izgalmas kütyükkel ismerkedünk – mindezt a hagyományosan sikeres EKK-s villásreggeliken megszokott kötetlen, kellemes hangulatban.

A konferencia főszponzora, a PayU online fizetési szolgáltató a rendezvényen fogja először bemutatni a szakmai közönségnek új, mobilos fizetési megoldását. A Magyar Posta kiemelt szponzorként támogatja a hazai e-kereskedelmi szakma legfontosabb éves rendezvényét, amely idén először Az Év Internetes Kereskedője Díj átadóünnepségének helyszíne is lesz.