Hatodik éve vezeti a magyar média legbefolyásosabb embereinek listáját Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója. A Marketing & Média folyóirat által összeállított lista második helyén Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója áll, míg a harmadik Simicska Lajos, a Mahir vezérigazgatója.
A top 50-es listát, amelyet hatodik alkalommal állított össze a lap, kedd este mutatták be Siófokon, a Media Hungary konferencián. Az összeállítás idei nyertesei az online hírportálok és a telekommunikációs szektor, míg vesztesei a piackutatók, de az ügynökségek befolyása is visszaesett.
Az élvonalban szerepel Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, Mihók Attila, a Ringier ügyvezető igazgatója, Bayer József, az Axel Springer ügyvezető igazgatója és Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezérigazgatója. Fonyó Károly, aki több médiacég mellett a Megapolis Media Zrt. tulajdonosa és vezérigazgatója, a nyolcadik helyen végzett, Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök vezérigazgatója a kilencedik lett, míg Kolosi Péter, az RTL Klub és kábelcsatornáinak programigazgatója lett a tizedik.
Az élboly ugyan stabil maradt, a szakmai zsűri által összeállított lista mintegy harmada cserélődött ki tavalyhoz képest. Megjelent rajta többek között Dudás Gergely (30. hely), az Index, Gazda Albert (37. hely), az Origo vagy Gavra Gábor (40. hely), a hvg.hu főszerkesztője.
Jelentősen előrelépve, a huszadik helyre került Böröcz István, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója, aki egyedül képviseli a közmédiát. A főszerkesztők közül Pallagi Ferenc (Bors) a legbefolyásosabb.