A Horizontok, megoldások a 2000. év digitális irodájában címet viselő jelentés szerint az európai vezetők majdnem kétharmada (61%) szívesebben olvassa a táblázatokat, előterjesztéseket és jelentéseket kinyomtatva, mint a képernyőn, és tízből hat (60%) eredményesebben tudja a papír alapú dokumentumokat lektorálni, mint az elektronikus formában lévőket. Egyharmaduk (33%) még mindig kinyomtatja az e-mail üzeneteket és weboldalakat elolvasás előtt. A nők által adott válaszok tanúsága szerint 15%-kal több nő, mint férfi részesíti előnyben a papírt. A megkérdezettek 65 százaléka azt is mondta, hogy ami a fontos dokumentumokat illeti, ők jobban szeretik azokat papír formában megőrizni, bár több vezető elmondta, hogy havonta fontos dokumentumot rossz helyre tesz el.
Az átlag európai női vezető naponta 106, míg egy üzletember átlagban csak 79 dokumentumot - digitális és papír formában lévőt vegyesen - kap, illetve intéz el. Amíg az átlag női vezető napi 16 faxot és 9 bevitelre/fejlesztésre váró dokumentumot kap, a férfi vezető csak 10-et, illetve 5-öt.
"Az olyan új technológiák - mint például az internet - terjedésének ellenére, a papír, az egyik legrégebben az ember rendelkezésére álló technológia, még mindig erős pozíciókkal rendelkezik" - mondja Paul Webb, a Xerox' Document Supplies csoport, a világ legnagyobb független vágott papírt eladó vállalatának európai marketingigazgatója. "Ez a kutatás kimutatja, hogy a papírmentes iroda, a digitális forradalom latens ígérete, még nem valósul meg a közeljövőben." Ezt igazolja a kutatás is, ahol 5 megkérdezett közül legalább 4 (79%) azon a véleményen van, hogy az elkövetkező 10 évben nem jutunk el a papírmentes irodához.
"A papír ellenállhatatlan előnyökkel rendelkezik - vonja le a végkövetkeztetést Webb. - Felhasználóbarát, kényelmes, és még mindig jobban szeretünk újságot és könyvet nyomtatásban olvasni, mint digitális formátumban. Lehet, hogy kevesebb csekket állítunk ki és kevesebb bankjegyet használunk a jövőben, azért szeretjük a papír alapú nyugtákat. Az első visszajelzések szerint, bár a társadalom az internetes vásárlás és banki ügyintézés irányában halad, a fogyasztók még mindig igénylik, hogy papír alapú bizonyítékuk legyen az ügyletekről."