Stratégiai fontosságú, kiemelt szolgáltatási helyszínné tette a HP Magyarország budapesti szolgáltató központját a cég nemzetközi anyavállalata. A vállalat a döntéssel a hazai munkaerő szakértelmét és felkészültségét ismerte el. A budapesti részleg Dublinnal és Kuala Lumpurral együtt egy szűk, világszerte mindössze nyolc tagot számláló körbe került be.
A HP a világ több, mint 70 országában van jelen, alkalmazottainak száma meghaladja a 300 ezret. A vállalat tavaly feltérképezte az összes országot, ahol jelen van, hogy megtalálja azt a 8 helyszínt, amelyek alkalmasak kiemelt szolgáltató központok (angolul Shared Service Center - SSC) létrehozására. Ebbe az elit körbe választották be Budapestet. Így a magyar főváros olyan technológiai központokkal vált egyenrangúvá, mint Dublin vagy Kuala Lumpur.
A stratégiai fontosságú egységgé előlépett budapesti HP szolgáltatási központ jelenleg 1500 szakembernek ad munkát, amely valamivel több, mint fele a 2300 fős magyarországi összlétszámnak. A hazai szolgáltató központ a világ 15 országában nyújt infrastruktúra-üzemeltetési és üzletifolyamat-támogatást a HP gyógyszer-, élelmiszer- és energiaiparban, a gyártásban, illetve a kommunikációs és pénzügyi szektorban tevékenykedő partnereinek. A budapesti központban dolgozó kollégák19 különböző nyelven végzik munkájukat.
„Az anyavállalat döntése olyan elismerés, amely túlmutat a HP Magyarország sikerén, hiszen egyúttal a világszínvonalú magyar szakértelemnek és szaktudásnak is szól. A magyar szürkeállomány és a hazánkban kialakult nyugat-európai munkafelfogás együttesen ideális feltételeket jelentenek ahhoz, hogy Magyarország kiemelkedjen a központok globális versenyében, és "nagyhatalommá" váljon a szolgáltató ágazatban” – mondta Gonda Gábor, a HP Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A HP Magyarország menedzsmentje feladatának tekinti, hogy a hazai központ kapacitásait kihasználva tovább növelje a magyar helyszínről nyújtott szolgáltatások arányát, közép- illetve hosszú távon pedig képes legyen bővíteni a budapesti központot.