A Tellme webtelefonos szolgáltatása

Harmat Lajos, 2000. július 25. 11:50
A Tellme Networks új ingyenes szolgáltatásával Észak-Amerika területén bárkinek lehetővé teszi, hogy hangos utasítás-vezérléssel bárkit, bármilyen vállalkozást és információt egyértelműen megtaláljon az interneten keresztül, még akkor is, ha nincs számítógépe, vagy nem ért a kezeléséhez.
A szolgáltatáshoz való kapcsolódáshoz az 1-800-555-TELL üzenetet kell betárcsázni/beadni. A szolgáltatás az internetet egy háttérmeghajtóvá változtatja, lehetővé téve, hogy bárki, bármely ügyfél, akinek nincs is számítógépes hozzáférése, vagy nem ismeri kezelését, használhassa. A cég szerint sok nagymama kiindulópontként használja a Tellme-t, nem is gondolva rá, hogy az interneten van. A három hónapos próbaidő alatt különböző hangfelismerési minták millióit kezelték az 1,6 millió hívás folyamán. Az eredménnyel mindenki meg van elégedve.

A Tellme gépi hangfelismerő szoftvert használ, amely kulcsszavak alapján ismeri fel a hívót és engedi telefonjának internetre csatlakozását. Egy éttermet kereső hívó fél például előbb egy választék felsorolását hallja, amiből egyre azt kell mondani "kapcsolj oda". További kulcsszavak lehetnek : Taxi (az USA egész területén), Éttermek (US), Légitársaságok, Mozik (műsor és előzetes kapható), Tőzsde (saját portfolió ellenőrízhető és a társaság hírei), Hírek (CNN főbb hírei, technológia, szórakozás, egészség) , Sport (legutolsó eredmények és értékelések), Időjárás (US), Horoszkóp, Szappanoperák (mi történt a kedvenc folytatásban), Black Jack (játszható), Lottó (eredmények). A Tellme felkészült a listák korrekt vezetésére.

A szolgáltatás az AT&T gerinchálózatán hálózza bel Amerikát, az ellátási területen kívülről egy városnév bemondásával vagy körzetszám beütésével lehet becsatlakozni. Mivel a szolgáltatás a fogyasztóknak és a csatlakozott társaságoknak jelenleg ingyenes, a profit még várat magára. Először az üzleti világnak kell "ráharapni" a hangfelismerésen alapuló szolgáltatás előnyeire. Jelenleg azok a társaságok, akik automata információs vonalat kívánnak, jó szerencsével kiépíthetik az infrastruktúrát és megszerezhetik a beprogramozásához szükséges szürkeállományt. A Tellme-megoldás ehhez kínál alternatívát, egy olyan alkalmazást, amely internet-alapú, gond nélkül elérhető és forrás kihelyezéssel üzemeltethető. A Tellme lehet a gazdája szolgáltatásuknak és fizeti a telefon-válaszadás költségét. A szolgáltatás további bővítése várható a jövőben, amikor a vállalkozás gazdaságossá válását várja a cég, a két milliárd telefonhasználó a világon jelenti az alapot ehhez, akik közül egyre többen akarnak telefonon át vásárolni.

A Tellme a tengeren túl is terjeszkedni kíván, bár először csak Kanadában, az USA-ban, Ausztráliában, de Európa és Ázsia is terveik között szerepel a következő három évben. A következő év a nemzetközivé válásé lesz.