Rövid időn belül nyitniuk kell a dohányboltoknak, ám az informatikai rendszer kiválasztását nem szabad elkapkodniuk. Inkább a bevezetési időn érdemes spórolniuk, a Logbord Kft. e-Tabak csomagjával. Ez a speciális alkalmazás a felhőben működik, így a felhasználó néhány kattintással megnyithatja saját boltját.
Az E-dohánybolt a most induló trafikok számára szolgáltat hasznos információkat, a látogató egy online kalkulátor segítségével kiszámolhatja az informatikai rendszer költségeit, sőt, on-line szerződéskötéssel azonnal meg is kezdheti az élő rendszer használatát.
A Logbord Kft. e-Tabak rendszere a piacon egyedülálló módon, felhő-alapú szolgáltatásként áll a kis üzletek rendelkezésére. A felhasználó így mentesül a szerverbeszerzés és szoftvertelepítés feladatai alól, nem kell figyelmet fordítania adatainak tárolására és mentésére, vagy a rendszer frissítésére, és bármikor gyorsan rendelkezésére áll a technikai támogatás. A felhő technológia gyors és hatékony bevezetést, olcsó működést tesz lehetővé. Az e-Tabak-kal a trafik tulajdonosa bármely pillanatban láthatja boltjaiban a pénztárak forgalmat és a raktárkészletet, információt kaphat az egyes árucikkek fogyásáról, vagy éppen a bolt nyereségességéről.
A megfelelő rendszer keresésére fordított időt minden bizonnyal kárpótolj a gyors bevezetéssel és egyszerű használattal nyert idő. Az e-Tabak akár otthonról, a karosszékből percek alatt bevezethető. A rendszer alapbeállításai nagyon gyorsan elvégezhetőek és a felhasználók – boltvezetők, pénztárosok, árubevételezők – komolyabb informatikai tudás nélkül is könnyen használhatják. A rendszer használatához csupán egy internetkapcsolattal rendelkező számítógépre van szükség, ám az értékesítési folyamat biztosított az internetszolgáltatás átmeneti kiesése közben is. (Az internetre amúgy is szükség van az NDN Zrt. felé szolgáltatandó adatokhoz.)
„Komoly érdeklődést tapasztalunk a trafiktulajdonosok és –boltvezetők részéről” – mondja Lovász Attila, a Logbord Kft. üzleti intelligencia és logisztikai szakértője. „Vannak köztük tapasztalt kereskedők, akik tudják, hogy egy ilyen volumenű üzletet csak megfelelő háttérrendszerrel lehet bevezetni. De vannak kezdő vállalkozók is, akik számára egy egyszerű, jól használható megoldás szükséges. Az e-Tabak egyszerre kiforrott középvállalati rendszer és könnyen kezelhető megoldás is. A tulajdonosok, a boltvezetők, és bolti dolgozók számára egyaránt sok, hasznos funkciót rejt az e-tabak rendszer.”
A háromféle változatban elérhető e-Tabak termékcsomag tartalmazza az összes szükséges hardver- és szoftverelemet, így a boltban futó számítógépet, az adóhatóság előírásainak megfelelő pénztárgépet, a nyomtatót, valamint a vonalkód-olvasót is. A szolgáltatásokba tartozik a telepítés, az oktatás, valamint a konzultáció.
A termékcsomag egyösszegű vásárlással, vagy akár 36 havi bérletként is igénybe vehető, így a bolttulajdonos hosszú távra el tudja osztani az indulási költségeket. Az e-Tabak különböző szerepköröket és felhasználói jogosultságokat nyújt és lehetővé teszi az egy tulajdonos kezében levő különálló trafikok központosított menedzselését is.
Az e-Tabak alapjául szolgáló hazai fejlesztésű e-ERP bolti rendszer évek óta jelen van a piacon, országszerte több száz pénztárgépen működik és többmilliárd forintos forgalmat bonyolít le. A testreszabás során olyan speciális funkciókkal ruházták fel például, mint a feltöltött dohányáru terméktörzs. Emellett a rendszer kezeli a partnerek (beszállítók) adatait, hitelkeretüket, árakat, árszorzókat, termékcsoportokat, a kedvezményeket, akciókat, támogatja a beszerzést, a belső készletmozgatásokat és a leltározást. A rendszerhez árellenőrző, illetve árcímke nyomtató is csatlakoztatható.
Mivel az e-Tabak felhő technológiával működik, a munkaszervezés hatékonnyá tehető: a vállalkozó bárhonnan elérheti a rendszert, több időt tud szentelni egyéb feladataira, vagy épp a pihenésre, családjára. A vezető akár távoli számítógépről, akár az okostelefonján keresztül folyamatosan nyomon követheti a bolt működését, ebben számos előre konfigurált lista, kimutatás segíti. Míg korábban gyakran előfordult, hogy egy alkalmazott több kisbolt adatrögzítési és háttértevékenységét a boltok között ingázva végezte el, ez most nagymértékben leegyszerűsödik, és otthonról, vagy egy távoli pontról tudja mindezt ellátni.
„Pontos üzleti tervünket nem kívánjuk a nyilvánosság elé tárni, de azt gondolom, hogy az e-Tabak szoftvereknek jelentős szerepünk lesz a kisboltok informatikai rendszerrel való felszerelésében. Az e-Tabak – sok, csak papíron létező ajánlattal szemben – egy jól kidolgozott, könnyen használható rendszer, amely kedvező áraival hosszú távon kiszámítható és költséghatékony megoldást nyújt. Hiszem azt, hogy az e-Tabak nyújtja a piacon a legjobb ár-érték arányú megoldást” - mondja Lovász Attila, Logbord képviselője.
„Partnereink egyik fontos kérdése szokott lenni a bevezetési idő” – teszi hozzá. „Az általunk kidolgozott regisztrálási és on-line szerződéskötési rendszernek köszönhetően valóban percek alatt birtokba vehető az e-Tabak, akár az ugyanazon tulajdonoshoz tartalmazó tartozó több bolt, különböző munkakörű és jogosultságú munkatársai azonnal elkezdhetik a rendszer betanulását és használatát.”
„Természetesen még van több –rajtunk kívül álló – bizonytalanság, hiszen ezidáig nem jelentek meg a NAV Online pénztárgépek, illetve nem ismertek a Nemzeti Dohány Nonprofit Zrt. készletvezetési és adatküldési elvárásai. Mindenesetre a rendszer maximálisan felkészült ezek kezelésére is és amint kijön a hivatalos értesítés, rövid időn belül elvégezzük a szükséges beállításokat” – mondja László Róbert, a Logbord Kft. tulajdonosa.
Bővebb információ az e-Tabak csomagokról és on-line kalkulátor: www.e-dohanybolt.hu.