A YouTube megtriplázta mobilhirdetési bevételeit

Czipperer Dia, 2013. június 10. 10:31

Az elmúlt fél évben a YouTube-nak sikerült megháromszoroznia mobilhirdetési bevételeit, mindezt annak köszönheti, hogy ingyenes iOS alkalmazása támogatja a hirdetéseket.

Már korábban beszámoltunk róla, hogy megújult a YouTube iOS alkalmazása, majd nem sokkal később már a továbbfejlesztett változatról írtunk. Az inngyennesenn letölthető alkalmazás támogatja a mobilhirdetéseket, így nem csoda, hogy a YouTube ebből bevételt generált, méghozzá nem is akármilyet (kb. 350 millió dollárt).

 

Úgy tűnik, bölcsen döntött a Google, amikor úgy döntött, hirdetéstámogatott verziót fejleszt iOS-re. Az eredmények már most magáért beszélnek. Ha a ComScore jelentésére alapozunk, miszerint az Apple részesedése még mindig 39,2%-os az amerikai okostelefon piacon, akkor még inkább beigazolódik az új YouTube alkalmazás sikere.

 

A Nielsen Holding adatai pedig azt támasztják alá, hogy legalább 70 millió ember használ valamilyen alkalmazást az Egyesült Államokban, amely 42%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A YouTube pedig tudjuk jól, milyen felhasználói táborral rendelkezik, és a jövőben egyre inkább a mobil irányába billen mérleg nyelve.

 

Forrás: Techspot.com