Tíz évvel ezelőtt indult el az AdSense szolgáltatás azzal a céllal, hogy segítsenek a hirdetőknek pénzt keresni azáltal, hogy releváns hirdetéseket tesznek közzé oldalaikon. Gyorsan eltelt a 10 év, és azóta központi részévé vált a Google hirdetési üzletágának.
Az AdSense egyre nőtt: már több mint kétmillió hirdető tagja a virágzó közösségnek. Az elmúlt évben már hét milliárd dolláros bevételre tettek szert a hirdetők.
Ma ünneplik az elmúlt 10 évet, ahol korábbi sikertörténeteket elevenítenek fel, és a jövőbeli tervekről is beszélnek majd. Az eseményt bárki követheti a Google+-on Susan Wojcickivel, a kereskedelmi és reklámrészleg alelnökével.
A program nem hivatalosan februárban volt tíz éves – 2003. február 27-én indult –, ám akkor még nem AdSense néven, hanem “Content-Targeted Advertising”, vagyis tartalomcélzású reklámként indult. A Google abban az évben, március 4-én jelentette be hivatalosan, ám a névváltoztatás csak június 18-án történt meg, így a nyolcadik születésnapon már ez a nap lett a hivatalos évforduló.
Forrás: Googleblog