A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ötmillió forintos pénzbírsággal sújtotta a Vodafone márkanév alatt szolgáltató V.R.A.M. Rt. mobiltelefon céget. A Vj.-52/2000. számú ügyben a GVH versenytanácsa július 27-i ülésén hozott elmarasztaló döntést azzal indokolta, hogy a cég a fogyasztók megtévesztésére alkalmas hiányos tájékoztatást adott az idén februárban indított "Valentin-napi meglepetés" elnevezésű akciójáról.
Az indoklás szerint társaság tévé-, rádió- és óriásplakát-hirdetésein többek között elmulasztotta közölni, hogy akciója a készlet erejéig tart, csak egy ajándéktelefont tartalmazó ajándékcsomagot kaphat az akcióban részt vevő fogyasztó, akinek hitelbírálati ellenőrzésen is át kell esnie stb. Teljes körű tájékoztatást az akció kezdetén csak az országosan feltehetően korlátozottan hozzáférhető, az üzletekben található szórólapok nyújtottak. A tévére, rádióra, óriásplakátokra, sajtóra kiterjedő intenzív reklámok közül a fogyasztó az időközben módosított sajtóreklámokból értesülhetett kb. február 5-9 között, hogy valójában szigorúbb feltételekhez kötött az akcióban való részvétele, mint ahogy az akció első öt napjában remélhette. Az utóbb módosított sajtóreklámok is csak néhány napig tájékoztattak teljes körűen - a szórólapokon kívül -, mert az akciót a cég február 9-én a készlet kifogyására hivatkozva befejezte.
A bírság összegét a versenytanács az éles piaci versenyt, a teljes körű, rövid ideig tartó kampányt, a reklámköltséget és a sajtóhelyesbítést figyelembe véve szabta ki.