A közösségi média irányába szélesedik a hvg.hu által kilencedik alkalommal meghirdetett blogverseny, a Goldenblog. A kiírók idén "Come On, Creatives!" szlogennel rendezik meg versenyüket.
A klasszikus, blogszolgáltatónál vagy blogmotoron vezetett blogok mellett a Facebook-oldalak, a Twitter-, Tumblr-, Google+, Pinterest-profilok és a YouTube-csatornák is indulhatnak a versenyen. Átalakul a kategóriarendszer is, a nevezéseket a tavalyi kilenc helyett idén hat kategóriában lehet leadni: közélet, popart, életmód, biznisz, civil és ego. A kategóriáknak a szokott módon két győztese lesz, az egyikről a közönség, a másikról a szakmai zsűri dönt, és utóbbi osztja a különdíjakat is, amelyek szintén új elemei a versenynek.
A verseny szlogenje a Creative Commons nonprofit szervezet nevének újraértelmezése és arra utal, hogy a jó bloggerek "közjavakat" termelő kreatívok, akik inspirációt nyernek mások munkájából és másokat is inspirálnak a sajátjukkal, így tevékenységüknek közösségépítő ereje van - olvasható a közleményben.
A két hónapig tartó versenyt díjátadó zárja majd szeptember közepén. Tavaly mintegy ezerkétszáz blogot neveztek a versenyre, amelyekre összesen 48 ezren szavaztak.