A Magyar Telekomnál lényegesen magasabb lett azon ügyfelek elégedettsége, akik a telefonos ügyintézés során sikeresen azonosították magukat a hangjukkal. A legutóbbi ügyfélelégedettségi felmérések eredményei 20 százalékponttal magasabb elégedettséget mutattak ki a hangazonosítást használó ügyfeleknél az ügyfelek átlagához képest. A hangazonosítást egy évvel ezelőtt, 2012 júliusában vezette be a Magyar Telekom, a hazai piacon elsőként.
A hangazonosítással a Telekom olyan innovatív megoldást vezetett be ügyfelei részére, amely megkönnyíti az ügyintézést, minden eddigi megoldásnál biztonságosabb, emellett egyedülálló a piacon. A hangazonosítás illeszkedik a Magyar Telekom ügyfélszolgálati stratégiájába, amelynek célja olyan korszerű megoldások bevezetése, amelyek egyszerűsítik és gyorsítják az ügyintézést az ügyfelek és a szolgáltató munkatársai számára is. Jelenleg már több mint 50 ezer ügyfél használja aktívan a Telekom hangazonosítás szolgáltatását, és ez a szám hónapról hónapra növekszik. A hangazonosítást használó ügyfelek nagyon pozitívan nyilatkoztak mind a megoldásról, mind a használatáról, és körükben lényegesen magasabb lett az ügyfélelégedettség. A legutóbbi felmérések eredményei 20 százalékponttal magasabb elégedettséget mutattak ki a hangazonosítást használó ügyfeleknél az ügyfelek átlagához képest.
A hangazonosítás beállítása az automata segítségével – az előfizetői jelszó megadását követően – egyszerűen elvégezhető a 1430-as mobil és a 1412-es vezetékes ügyfélszolgálati telefonszámon, ahol a hangminta rögzítéséhez a következő mondatot kell elismételni: „A hangom az azonosítóm, ilyen egyszerű és kényelmes”. A továbbiakban a hívó ügyfél már a hangja alapján azonosítható, így az ügyfélazonosító vagy a telefonszám megadását követően további adatok egyeztetése nélkül intézheti ügyeit telefonon keresztül.
A Telekom a hangazonosítást használó ügyfelek számának további jelentős növekedésére számít. Ennek elősegítése érdekében – a meghirdetett akciót meghosszabbítva – továbbra is ingyenesen biztosítja ügyfeleinek a hangminta rögzítését.
A Telekomnál folyamatban van további innovatív, az ügyfélélményt javító ügyfélszolgálati megoldások fejlesztése.