Jobban áll a Google szénája a táblagépek tekintetében. Habár az okostelefon piacon is vezető helyet foglal el, növekedést nem tudott generálni az elmúlt időszakban, szemben a tabletpiaccal.
A Strategy Analytics jelentése szerint jelenleg a Google áll az első helyen a táblagépek eladását illetően, részesedése a Q2-es időszakban elérte a 67%-ot. Már itt is látszik, hogy jobban teljesít, mint az okostelefonok tekintetében, ahol csak minimálisan 50% fölé sikerült kerülnie.
Mi sem bizonyítja jobban a sikert, mint hogy a vetélytárs, második helyen álló Apple nem hogy javított volna arányán, a három hónap alatt még rontott is eredményein. A 167 millió értékesített készülék után ebben az időszakban számuk csak 14,6 millió volt (így 47,2%-ról 28,3%-ra esett vissza), míg a Google-nál csak a növekedés volt 16,1 milliós. Az előző időszaki 18, 5 milliót sikerült feltornászni 36,4 millióra.
Az okostelefonok piacán azt a tendenciát figyelhetjük meg, hogy a kisebb cégek egyre inkább törnek fel saját operációs rendszereikkel. Az alábbi ábrán azonban jól látszik, hogy a tabletek terén ez még nem jellemző. Itt maximum a Microsoft és a BlackBerry rúghat még labdába.
A dobogó harmadik fokán álló Microsoft piaci részesedése egyelőre alacsony, ám a fejlődési üteme ígéretesnek mutatkozik. Az első negyedévben még csak 0,5%-on állt, most azonban 4,5%-nál tart.
Forrás: Techspot.com