A közösségi média behálózza életünket, olyannyira, hogy lassan már nem is saját akaratunk, hanem barátaink viselkedési mintái határozzák meg mindennapjainkat.
Így van ez a nyaralások esetében is. Matthew Flex, az online turizmus szakértője szerint ugyanis „Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmust a Facebook mozgatja”. Viszont itt nem a hirdetésekre kell elsősorban gondolni. Hiába látunk ugyanis egy feltűnő hirdetést az oldalon, nem ez a mérvadó döntésünk során.
Brit kutatók vizsgálták meg a kettő közti kapcsolatot. Persze a brit felméréseknek sokszor negatív képe van, mindenki maga eldöntheti, rá ez mennyire jellemző.
A vizsgálat szerint főként a barátok fotói motiválnak minket döntésünk során. Az eredmények szerint 52%-ban ezek alapján döntünk végül. Köszönhető mindez annak, hogy folyamatosan is képekkel „bombáznak” minket az oldalon. Az emberek ugyanis szeretnek ezzel dicsekedni, 78%-uk tölt fel képeket nyaralásáról, ezek közül 15% kifejezetten azért, hogy mások irigykedjenek. Nagyjából ennyien vannak azok is, akik exeiket akarják bosszantani ezzel.
Itt persze elkezdődik egy versengés, az iramot azonban nem annyira tudja mindenki tartani. Szerencsére nálunk az a helyzet, hogy sokan, és szerencsére egyre többen választják hazánkat, vagyis belföldi úti cél nyaralásként. A KSH adatai szerint az elmúlt évben nőtt a belföldi turizmus, főként a SZÉP kártyának köszönhetően.
A közösségi média nemcsak a döntés meghozatalában segít, hanem egy-egy elvetésében is. A felmérés résztvevőinek több mint fele nyilatkozta azt, hogy az itt olvasott vélemények alapján változtatta meg nyaralása helyszínét. Még ennél is többen vannak azok (2/3), akik a kritikákat hitelesnek vélik.
Hazánkban egyre több cég ismeri fel a közösségi média erejét, sok közülük az első 100-ba is bekerült, viszont az állami szektor még jelentős elmaradásban van a magánszektortól. Világviszonylatban ugyanez nem mondható el. Az 500 legnagyobb oldal között csupán 2 turisztikait találunk.