A Kaspersky Lab felmérése szerint nyáron átlagosan 1,4 százalékponttal emelkedett a levélszemét forgalom, melynek értéke elérte a 71,1 %-ot. Múlt hónapban a spammerek főleg Steve Jobs nevét használták fel: azzal csábították a gyanútlan felhasználókat, hogy megtudhatják sikerének titkát, amelyet egy ingyenes tréning segítségével sajátíthatnak el.
A „szervezők” a levélben megígérték, hogy mindösszesen másfél óra alatt átadják azt a tudást, amelynek segítségével egy nagyon nyereséges üzletet lehet létrehozni, amelynek népszerűsítéséhez Steve Jobs nevét használták fel. Emellett a spammerek hatalmas „kedvezményeket” kínáltak az Apple termékeiből. Minden esetben a limitált férőhelyet és a korlátozott mennyiségű áruk számát hangsúlyozták, így az átvert és türelmetlen áldozatok figyelmetlenül siklottak át a fontos részletek felett, ami súlyos anyagi károkhoz vezetett.
„Júniusban a spammerek tovább folytatták a már jól bevált és ismert trükköket: tömeges Apple reklámok és kedvezmények, valamint az elektromos cigarettákat hirdető e-mailek terjesztése, ahol minden esetben a Google Translate segítségével dolgozták fel a spam levelek hivatkozását, ezzel eltűntetve a hivatkozás valós címét.” - mondta Tatyana Schherbakova, a Kaspersky Lab spam-analízis csoportjának vezető elemzője.
A spam levelek fele Kínából (24%), az Amerikai Egyesült Államokból (17%) valamint Dél-Koreából (14%) származott. Dél-Korea továbbra is vezető szerepet tölt be, ami az Európába küldött levélszemét e-mailek számát illeti, a maga 53,3 százalékos részesedésével, ami 9,6 százalékos növekedést jelent az előző időszakhoz képest. A negyedik és az ötödik helyet végül Olaszország (6,7%) és Tajvan (4,6%) szerezte meg.