Nokia Solutions and Networks: a változás észrevétlen lesz

forrás: Prím Online, 2013. augusztus 9. 09:15

A világ mobil-szélessáv szakértőjeként elismert Nokia Siemens Networks új neve mostantól Nokia Solutions and Networks, az eddig is használt NSN rövidítéssel. A névváltozás tükrözi a július elsején bejelentett és a napokban lezárult tulajdonoscserét, melynek során a Nokia megvásárolta a Siemens 50%-os tulajdonrészét a vállalatban.

A Nokia Solutions and Networks mostantól teljes mértékben a Nokia tulajdona, így a vállalat eredményeit a Nokia konszolidálja éves jelentésében. A Nokia közlése szerint a tulajdonosváltás nem érinti Rajeev Suri vezérigazgatói pozícióját, sem a vállalat igazgatótanácsát. Az új név bevezetésével az NSN megújította elköteleződését amellett, hogy továbbra is vezető szerepet tölt be a mobil-szélessáv szakértőjeként, és emellett egy függetlenebb működést valósít meg.

Rajeev Suri, az NSN vezérigazgatója elmondta: „bár a nevünk és a márkánk megváltozott, szeretném hangsúlyozni, hogy a stratégiánk és a mobil-szélessávra való összpontosításunk nem változik. Ügyfeleink számára a változás észrevétlen lesz, hiszen számukra továbbra is komoly elköteleződéssel szolgáltatjuk a legkiválóbb technológiákat és szolgáltatásokat világszerte. A mai bejelentés ugyanakkor egy izgalmas új fejezetet nyit a vállalat átalakulásának történetében“.

A tranzakció bejelentése során a Nokia kifejezte szándékát amellett, hogy „a vállalatot mint független entitást megerősítse“. Ezért az NSN a tulajdonosváltást követően is az eddigi stratégiájának következetes megvalósításával kíván hozzájárulni a két legfontosabb cél eléréséhez: a stabilitás és a folytonosság megteremtéséhez.

A Nokia 2013. július 18-án nyilvánosságra hozott második negyedéves jelentéséből kitűnik az NSN jövedelmezősége, amely a vállalati stratégia sikerességéről és az egyre hatékonyabb működésről tanúskodik. A Nokia korábbi jelentései szerint az NSN négy egymást követő negyedévet nyereségesen zárt, amely megerősíti a vállalat hosszú távú vezető pozícióját a piacon. A 2011 novemberében bejelentett stratégiaváltás tehát kézzelfogható eredményeket hozott. Az NSN célja továbbra is az, hogy világszerte elősegítse ügyfelei nyereséges működését, és kiaknázza a kommunikációs kapcsolatokban és tartalmakban rejlő, növekvő számú lehetőségeket.