Malaik 3D technológia

Csiki Szász József Csiki Szász József, 2000. augusztus 2. 19:23
Az Advanced New Technology (ANT) jelenleg a Malaik 3D-n dolgozik, amely egy eljövendő csoda kódneve. Itt van pár kiemelt részlet azokból a tervekből, amelyet az ANT honlapja említ:
Képes lesz 1,4 milliárd trilinear-interpolált vagy multitexturált pixelt renderelni másodpercenként, kiegészítve phong árnyékolással és pont alapú bump mappinggel. A teljesen programozható geometriai processzor maximumteljesítménye 30 gigaflop, képes T&L-re 125 millió polygon/másodpercig. Az olyan tulajdonságok, mint a 4MB-os L2 cache, a mozaik alapú renderelés, a hatalmas előzetes utasításkód-lehívás várólista és a heurisztikus mozaikkénti rejtett felszín-eltávolítás olyan tényleges teljesítményt kínál, amelyet nem fog vissza a korlátozott memória-sávszélesség vagy a túlságosan bonyolult szituáció.

Az elsőrendű képminőség érdekében a Malaik 3D olyan jellemzőkkel rendelkezik, mint a 12-bit/színcsatorna renderelés, exponenciális ködtérfogat, dot3 és enviromental mapped bump mapping, valamint 350+ Mhz DAC 5x5-ös képfeldolgozó filterrel és 3 utas exponenciális elsimítással.

A teljesítményadatok a chip kezdeti darabjaira vonatkoznak, amelyek várhatóan 2001 negyedik negyedévében vagy 2002 első negyedévében lesznek elérhetőek 0,18 mikronos gyártási folyamat segítségével.