Az NCC szerint további intézkedéseket kell tenni az internetes kereskedelem biztonságának növelésére. A vonakodók közérzetét azonban nyilván tovább rontják olyan esetek, mint amilyen hétfőn a Barclays Bank vonali bankszolgáltatásában történt. Az újonnan bevezetett, legkorszerűbb szoftver lehetővé tett egy furcsa véletlent: a véletlenül egyszerre bejelentkező ügyfelek bepillanthattak egymás számláiba. Egy napig tartott, míg a hibát kijavították, addig állt a vonali bankszolgáltatás a világ egyik legnagyobb kereskedelmi bankjánál.
Az internetes vásárlás mellett tulajdonképpen csak egyvalami szól: még mindig valószínűbb, hogy a vásárlót a való világban lopják meg, mint a virtuális térben. Veszélyesebb egy valódi boltban hitelkártyával vásárolni, mint az interneten böngészni. A hitelkártya-társaságok jelentései szerint a hitelkártyák adatainak ellopása gyorsan terjed az idén a brit boltokban, éttermekben, postai utánküldő szolgálatoknál. Tavaly Nagy-Britanniában 29,5 millió fontot vettek ki a vásárlók zsebéből bűnözők úgy, hogy visszaéltek áldozataik önként, szóban, telefonon, faxon közölt hitelkártyaadataival. A hitelkártya-hamisítással együtt - vagyis amikor az eladók, pincérek manipulált gépen húzzák le a hitelkártyát és az így nyert adatok alapján hamis kártyát készítenek - már 54 millió fontot tett ki a vásárlók hagyományos, "régi gazdasági" meglopása. Az összes hitelkártya-visszaélés - benne a jogos tulajdonosok ügyleteivel - tavaly 189 millió font kárt okozott Nagy-Britanniában, kétszer annyit, mint 1998-ban, és hasonló arányú növekedés várható az idén is.
A bankok lassacskán chipkártyákkal akarják felváltani a Nagy-Britanniában forgalomban lévő 120 millió hitelkártyát, de szakértők szerint a bűnözők ezen is kifognak majd.