A Google új találmányának, a Glassnak a hangalapú keresése az előrejelzések szerint teljesen átírja a keresőoptimalizálás módszereit és keresési szokásainkat is.
A hangalapú keresés gyökeresen változtatja meg a keresési szokásokat, ugyanis nem csupán szavakra és rövid kifejezésekre lehet majd rákeresni, hanem komplexebb szerkezetekre is. Ezáltal a felhasználók is könnyebben tudnak keresni, valamint ez a tartalomszolgáltatók számára is új perspektívákat nyit.
Az élőszónak tudvalévő, hogy megvan a maga egyedisége, szinte végtelen számú kifejezési lehetőség fordulhat elő, amelynek az optimalizálója szinte lehetetlen. Ezáltal teljesen megváltozik a keresőoptimalizálás gyakorlata, ami nem kis piacot ölel fel.
Nemcsak a szokások változnak majd, hanem új módszerek is bejönnek a képbe, és vélhetően a tartalommarketingnek jut majd nagyobb szerep.
A Google Glass technológiájának köszönhetően a viselő pontos helye meghatározható, ezáltal a kereső a felhasználó helyének megfelelő találatoknak nyújt majd prioritást. Vagyis itt a helyi vállalkozások szerepe értékelődik fel igazán, ami a másik oldalról sem rossz dolog, hiszen egy étterem keresése esetén kifejezetten előnyös, ha a közeli kínálat szerepel a listán.
Hírek szerint a Google tervezi, hogy a Google+ és Maps szolgáltatását is integrálja a szemüvegbe, ami azt jelenti, hogy a nagy közösségi oldalaknál is gyorsabb lesz a G+. Ami pedig a Google egyik ravasz, de annál élelmesebb húzása ezen a téren, hogy a konkurensek alkalmazásai hamar lemeríthetik a szemüveget, ami szintén a G+-nak kedvez.