Az előző évekhez hasonlóan idén is meghirdették az „Az Év Honlapja” elnevezésű pályázatot, melyre szeptember 1-je és október 31-e között lehet nevezni magyar nyelvű honlapoknak. Idén azonban sok minden eltér a megszokottól.
A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által rendezett „Az Év Honlapja” pályázat számos téren megújult, többek között a hivatalos oldal is. Varga István alapító elmondása szerint teljesen új világ épült fel az elmúlt években, egyre gyorsul a világ a mobileszközök terjedésének, fejlődésének köszönhetően. Vagyis az új holnap átalakulása annak érdekében történt, hogy ez az „új” világ még inkább elfogadott legyen.
A honlap terveit Erős Balázs többszörös „Az Év Honlapja” nyertes készítette, kivitelezését pedig a Ferling Webline vállalata. A fő célja, hogy grafikailag és technikailag egyaránt kiszolgálja a pályázókat és a közönséget is. Többek között új funkciókkal is bővült az oldal, ilyen a weboldal- és cikkajánló.
A zsűri színvonalas mezőnyre számít az eddigi éveket tekintve, ám ezen a téren is akad változás, ugyanis új emberekkel bővült a bírák sora: Béres Szilárd/MediaSales, Erős Balázs/Webdesigner, Ferling Dávid/Ferling Webline, Szabó Dudás Péter/Ad4sale Kft.
Emellett pedig megvalósult egy együttműködés a Seosiker.hu-val is, melynek keretében most először egy honlap elemző rendszert is bevetnek a szervezők. Ráadásul idéntől egy új díjat is kiosztanak majd „Az Év Applikációja” néven, amelynek apropóján ebben az évben még olcsóbban lehet nevezni az alkalmazásokat.
A BGF Külkereskedelmi Kara is bekapcsolódik a munkába: a Kereskedelem és marketing szakos hallgatók értékelik ugyanis az Ifjúsági kategóriában versenyzőket.
Szerencsére a „laikusoknak” is van beleszólásuk a végeredménybe: a Facebookon keresztül lehet szavazni az általunk ítélt legjobb honlapra. Az ünnepélyes díjátadóra 2013. december 4-én este kerül sor Budapesten. A díjátadó előtt pedig idén is megrendeznek egy online marketing workshop, ahol igazi szakemberektől lehet majd ellesni pár online trükköt.
Varga István kifejtett pár gondolatot a mezőnnyel kapcsolatban: „Az őszi időszak általában minden vállalat számára fontos értékesítési szempontból, ilyenkor rekordok dőlnek meg, új termékek kerülnek a piacra és a vevők, akik eldöntik, mit fognak megvenni, szeretnének biztos pontokat, fogódzkodókat ebben a marketing dömpingben. Az Év Honlapja online-marketingkommunikációs pályázat egyik fő célja, hogy világítótorony legyen a vásárlók számára. Meg szeretnénk mutatni, hogy a díjazottak valóban komolyan veszik a vevőiket. Nekik készítik vevőbarát honlapjaikat, interaktív megoldásokkal, fejlesztésekkel kedveznek nekik. Nagy izgalommal várom a nevezőket, de a legfontosabb számomra, hogy a pályázók milyen minőségű honlapokkal készültek idén.”