A müncheni székhelyű Siemens gyors ázsiai és amerikai terjeszkedéssel két-három év alatt a világ három első mobiltelefon-gyártója közé szeretné feltornászni magát.
A cég csütörtöki bejelentése szerint nem titkolt céljuk, hogy a jelenlegi hatodik helyről a következő 2-3 évben az első három közé kerüljenek, bár az európai piacon már most is a harmadik legnagyobbak. Világpiaci helyzetének erősítését a Siemens elsősorban kínai terjeszkedéssel és egyesült államokbeli pozíciójának erősítésével kívánja elérni. Az időszak alatt 1,5 milliárd eurót irányzott elő ázsiai beruházásokra, s ebből 500 millió euró a piaci offenzívára jut.
A cég mobileladásai a júniust megelőző kilenc hónapban kétharmaddal, 6 milliárd euróra nőttek az előző üzleti év hasonló időszakához képest, megrendeléseik értéke pedig majdnem megduplázódott, 7,6 milliárd euróra emelkedett.