A kínaiak egyre többet költenek az interneten
Töretlenül nő a kínaiak internetes költése: a kelet-ázsiai ország lakosai tavaly mind értékben, mind mennyiségben többet vásároltak a korábbinál a világhálón - mutatnak rá a hétvégén kiadott iparági jelentések.
Az iResearch jelentésében úgy fogalmaz: a lassulás oka az, hogy a kínai e-kereskedelmi piac új fázisba lépett, és a fejlődés után az érés szakasza indult el. Előrejelzésük szerint a piac a következő években egyre szélesedik, 2017-re például a fogyasztási cikkek felét az interneten vásárolják majd, a kereskedelem értéke pedig immár a négyezer milliárd jüant (150 milliárd forint) is meghaladja majd - állítja a jelentés.
A legnagyobb e-kereskedelmi szereplő, az Alibaba hétvégi jelentése szerint a kínaiak évről évre mennyiségben és értékben is egyre többet költenek a világhálón. Legaktívabbak a dél-kínai Kuangtung, a kelet-kínai Sanghaj és Csöcsiang tartomány, valamint a főváros lakói. Az átlagos éves költés az idén a 10 ezer jüant (370 ezer forint) is meghaladta, de számos olyan térség is akad - elsősorban a legfejlettebb kelet-kínai régióban -, ahol több mint egymillió jüant (37 millió forint) is elköltöttek az online térben.
A legnagyobb városok mellett jellemzően nagy mértékben nőnek a vidéki kisvárosokból érkező megrendelések, ezek a térségek a világhálóra kapcsolódással ígéretes bővülési lehetőséget jelentenek a cégeknek, amelyek sokszor kifejezetten ehhez alakítják vállalati stratégiájukat.
A piac bővülését a netezők táborának további erősödése is előrevetíti. A kínai internet információs központ (CNNIC) adatai szerint a kelet-ázsiai ország internetezőinek száma a 618 milliót is meghaladta december végével bezáróan, fél év alatt csaknem 5 százalékot bővült.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent tavaly a mikroblogolók száma Kínában
- Csökkent tavaly a mikroblogolók száma Kínában
- Újra elérhető Kínában a Reuters és a The Wall Street Journal kínai nyelvű oldala
- Újra elérhető Kínában a Reuters és a The Wall Street Journal kínai nyelvű oldala
- Gyermekfigyelő karóramobilt dobtak piacra Kínában
- Gyermekfigyelő karóramobilt dobtak piacra Kínában
- Újabb internetes szigorítások várhatók Kínában
- Újabb internetes szigorítások várhatók Kínában
- Több mint 600 millió internetező van már Kínában
- Több mint 600 millió internetező van már Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.