Valentin-napi szokások a netről
Február 14-e Szent Bálint napja, Valentin-nap. Szent Bálint püspök a 14. században vált a jegyesek, fiatal házasok védőszentjévé Angliában és Franciaországban. Magyarországon a 90-es években terjedt el, mára jelentős kereskedelmi lehetőséget látnak benne a hazai áruházak is. A CitroMail.hu közel 8000 felhasználót kérdezett meg Valatin-napi szokásikról.
A friss kutatásából kiderült, hogy a hazai internetezők fele ünnepel a szerelmesek napján. Természetesen a 20-29 évesek körében a legnépszerűbb az itthon máig újdonságnak számító szerelmesek napja. Az e-mail szolgáltató elemzése bizonyította, hogy ugyan annyi férfi ünnepli a különleges napot mint nő. Valódi különbség az iskolázottság terén van: az alacsonyabb iskolai végzettségűek körében 33%-kal többen tartják meg a Valentin-napot, mint az egyetemet végzettek.
A Valentin-nap világszerte jó alkalom egy-egy szerelmi vallomáshoz. Az élőszó mellett egyre többször írjuk le a bűvös „szeretlek” szót e-mailben vagy sms-ben. „Valentin-nap környékén a felhasználók nem csak programlehetőségeket, éttermeket és ajándékötleteket keresnek az interneten, de sokan e-mailben vallanak szerelmet is. Elemzéseink szerint a 20 éven aluliak több mint harmada ilyenkor e-mailben árulja el érzéseit, több mint ötödük pedig döntött már úgy, hogy e-mailben szakít párjával.” - mondta Rácz István, a Sanoma Media Zrt. marketingvezetője. Az internetezők közül a nőkre inkább jellemző az e-mailes szerelmi vallomás, a férfiak közül többen teszik ezt sms-ben. A boldog pillanatok mellett amúgy a nők többször szakítanak sms vagy e-mail útján, mint a férfiak.
A kutatás ezzel kapcsolatban azt is bizonyította, hogy a digitális szerelmi vallomás jóval népszerűbb a felsőfokú végzettséggel rendelkező körében. Az sms-ben szakító fiatalok között emellett egyértelműen többen vannak azok, akik okostelefonnal rendelkeznek.
A kereskedők számára legfontosabb eleme a jeles napnak az ajándékvásárlási láz. A magyarok 63%-a a párján kívül nem küld másnak ajándékot ilyenkor, de a 19 éven aluliak közel háromnegyede ilyenkor másnak is szán apró figyelmességet.
A CitroMail.hu kutatása szerint Valentin-nap estéjén a hazai férfiak leginkább Eszenyi Enikővel, Katalin hercegnővel, Jakabos Zsuzsával, vagy Nótár Maryval vacsoráznának.
Az internetező nők legszívesebben Csányi Sándor színészt, Ferenc pápát, Kásás Tamást vagy David Beckhamet választanák vacsorapartnerül ezen az estén. Érdekes, hogy azok, akik Mark Zuckerberggel, David Beckhammel, Scarlett Johanssonnal, Miley Cyrusszal vacsoráznának, jóval magasabb arányban használnak okostelefont. Ferenc pápa rajongói viszont jellemző módon hagyományos mobiltelefont használnak.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- USA: a legtöbben mobilon lógnak a közösségi oldalakon
- Jó fogyasztószer a közösségi média
- A nyilvános Wi-Fi veszélyei
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- A netezők szeretnek nyerni
- A neten tájékozódunk
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.