A táblagéppiac számokban
Az Android népszerűbb, a gyártók közül azonban az Apple az első
A Gartner és a Statista jelentéséből kiderül, hogy a két nagy piaci szereplő, az Android és az Apple uralja a táblagéppiacot, mely évről évre nő. Az operációs rendszerek tekintetében az Android áll az élen, ám a gyártók sorában az Apple uralja a piacot.
Általánosságban nő a táblagéppiac, amely egyre inkább a két nagy operációs köré koncentrálódik. Az Apple az iOS egyedüli forgalmazójaként a második helyen áll az Android után, a harmadik helyet pedig a Microsoft birtokolja.
Mindegyik top gyártó esetében nőttek az eladási számok. A legnagyobb növekedést az Android érte el, 53,3 millióról 121 millióra nőtt az eladott táblagépek száma, míg az Apple esetében csekélyebb volt a növekedés: 61,5-ről 70,4 millióra sikerült feltornásznia magát.
A számok azt mutatják, hogy egyre több a belépőkategóriás, olcsó árcédulás Android táblagép a piacon, melyek évről évre jobban hódítanak a piacon. Magyar viszonylatban is ez a tendencia. Tavaly márciusban a Gfk adatai szerint már 2012 decemberében a piac 70%-át tette ki a 60 ezer forintig terjedő eladott készülékek száma.
A Gartner felmérése szerint azonban a gyártók sorában (csakúgy, mint az okostelefon piacon) az Apple vezeti a listát, hiszen iOS fronton domináns helyzetben van. A Samsung áll a második helyen, ahogy egy évvel korábban is, ám jelentősen növelte eladásait, A 2012-es 7,4%-os piaci jelenléthez képest 19,1%-a kúszott fel, míg az Apple 52,8%-rólé 36%-ra esett vissza, ám még így is messze vezeti a listát.
Forrás: CNET.com, Mashable.com, Statista.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Az Android a táblagép piacon is ráverhet az iOS-re
- Microsoft Office – iOS és Android rendszerre is
- Mobilböngészés – Android vs. iOS
- Már jövőre a táblagépek uralhatják a piacot
- Megérkezett a OneDrive
- Közel 1 milliárd okostelefont adtak el tavaly
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.