Több mint egymilliárd forintos informatikai fejlesztés a bíróságoknál
Több mint egymilliárd forint értékű fejlesztés keretében megújítják a bírósági szervezetek informatikai parkját - mondta az Országos Bírósági Hivatal elnöke Szekszárdon.
"Próbálunk a szolgáltató bíróságok irányába elmozdulni és a 21. században természetes igényeket kielégíteni" - jegyezte meg.
Csullag Józsefné, a Szekszárdi Törvényszék elnöke ismertetése szerint több, az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program támogatásával zajló projekt keretében 2014. szeptember 30. után vezetnek be elektronikus szolgáltatásokat. Ezek között kiemelte: ügyfél-tájékoztató rendszert hoznak létre, amelyben regisztrált ügyfelek kapnak elektronikus formában tájékoztatást ügyük állásáról. Ezzel gyorsíthatók lesznek az eljárások - mondta.
Kialakítanak egy portált is, amelyen ügyfélkapun vagy hivatali kapun keresztül elektronikusan is lehetőség lesz panaszbeadványokat előterjeszteni. A válaszokat azonban egyelőre nem tudják elektronikus formában eljuttatni, ehhez újabb beruházásokra lesz szükség - tette hozzá.
A polgári perrendtartás választási lehetőséget ad a felpereseknek arra, hogy megválasszák, a felperes, az alperes lakóhelye vagy a károkozás helyszíne szerinti bíróság előtt terjesztik elő keresetüket. Az informatikai fejlesztések során olyan eljárási idő kalkulátort is indítanak majd, amely megmutatja, hogy melyik bíróságon várhatóan meddig tart a per.
Fejlesztik továbbá az ítélkezést segítő, korábban bevezetett informatikai alkalmazásokat; többek között olyan figyelmeztető rendszert alakít ki a bíráknak, amely felhívja a figyelmüket a határidős eljárási teendőkre és az elévülésre. Ez segít megakadályozni, hogy a büntetőügyek adminisztratív vagy bírói mulasztás miatt elévülhessenek - jegyezte meg a törvényszék elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Új szolgáltatásokkal bővült a MobilKincstár
- Új szolgáltatásokkal bővült a MobilKincstár
- Új tolmácsszolgáltatással a siketek és nagyothallók már telefonon is elérhetik az uniós intézményeket
- Új tolmácsszolgáltatással a siketek és nagyothallók már telefonon is elérhetik az uniós intézményeket
- Választás 2014: nincs probléma az informatikai rendszerrel
- Választás 2014: nincs probléma az informatikai rendszerrel
- Google-térképen már láthatók a vasárnapi kampányhatárok
- Google-térképen már láthatók a vasárnapi kampányhatárok
- Választás: Google-térképen jelölik majd a 150 méteres kampányhatárokat
- Választás: Google-térképen jelölik majd a 150 méteres kampányhatárokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.