Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
Az unió tagországaiban, Norvégiában és Izlandon egy új mobilalkalmazás segít eligazodni az európai fogyasztóvédelmi kérdésekben. Az ECC-Net: Travel applikációt az Európai Fogyasztói Központok Hálózata dolgozta ki.
A magyar fogyasztóknak külföldön sem kell attól tartani, hogy átverik őket, legalábbis, ha fogyasztóvédelemről van szó. A külföldre utazók segítségére készült el az ECC-Net: Travel nevű alkalmazás, amely az unió tagországaiban, valamint Norvégiában és Izlandon nyújt segítő kezet. A megoldást az Európai Parlamentben mutatták be.
Az applikáció először angol vagy német nyelven indul, majd a felhasználó kiválaszthatja a számára megfelelőt. Az unióban hivatalos 23, illetve norvég és izlandi nyelven érhető el számos információ a bolti vásárlásról, autóbérlésről, szállodai szolgáltatásokról, valamint légi, vasúti, buszos és hajós közlekedésről. Emellett lehet tájékozódni az egészségügyi ellátásokról és fontos telefonszámokról és elérhetőségekről is.
Az ECC-Net: Travel ingyenes, és előnye még, hogy akkor is használhatjuk, ha nem vagyunk internetközelben. Az alkalmazás Android, iOS és Windows Phone rendszerű készülékekre érhető le.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi vizeken a Slingshot
- Az Android vezet a nagy európai országokban
- Egyre népszerűbb a foodpanda mobilalkalmazása
- Legfrissebb BKK járatinfók mobilon
- D-Link Wi-Fi Smart Plug: elektromos eszközeink távoli kezelésére
- Megjelent az első hazai védőoltásokat naplózó alkalmazás
- Futótárs: a világ első magyar nyelvű futóalkalmazása a Telekomtól
- Áprilisban mobilokra is jön a The Amazing Spider-Man 2
- Már Gingerbreadre is elérhető a BBM
- Magyarul is elérhető a Duolingo
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.