A Google is fizetni fog Spanyolországban
Jövő januártól jogdíjat kell fizetnie az internetes keresőprogramokat működtető szolgáltatóknak azon kiadóknak és szerzőknek, amelyeknek, akiknek a szövegeiből tartalmakat vesznek át.
A törvénymódosítást, amelyet főként a kiadóvállalatok szorgalmaztak, csak Mariano Rajoy miniszterelnök konzervatív Néppártja szavazatainak köszönhetően sikerült a parlamentben keresztülvinni. A baloldali pártok szóvivői és a kulturális élet képviselői bírálták a Spanyolországban "Google-adónak" nevezett új szabályozást, amely szerintük korlátozza a sajtószabadságot, és csupán a nagy távközlési vállalatoknak kedvez.
A Google csalódottságának adott hangot a törvénymódosítás elfogadása miatt. A cég szóvivője szerint az olyan szolgáltatások, mint amilyen a Google News, hozzájárulnak ahhoz, hogy a kiadók az interneten keresztül is bővítsék olvasótáborukat. A Google tanulmányozza, hogy milyen válaszlépéseket tehet az új szabályozással összefüggésben.
Még a parlamenti szavazás előtt élesen bírálta a kormány szándékát Jeff Javis amerikai újságíró, író, újmédia-szakértő. "Ha Spanyolország adót vet ki az internetre, ki akar majd itt befektetni?" - tette fel a kérdést szerdán egy madridi rendezvényen.
Az új spanyol szabályozás "szükségtelen" és "veszélyes", és "nagyon súlyos következményekkel fog járni az internet szabadságára és nyitottságára" - jósolta Javis. Spanyolország "internetidegen területté" fog válni. "A módosított törvény fokozatosan megöli a médiacégeket, mert senki sem lesz hajlandó jogdíjat fizetni átvett tartalmakért" - figyelmeztetett.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Már pénteken elfogadhatja a távközlési adóról szóló javaslatot az Országgyűlés
- A távközlési adó miatt az informatikai rendszert és tarifacsomagokat is át kell alakítani
- Pert indíthat az EU a Google ellen
- Dőlhet a pénz jövőre a telekommunikációs szolgáltatóktól
- Reklámadó: a közösségi oldalakat is bevonhatják az adózói körbe
- Vatera adóbevallási kisokos: segítség az online piactér eladóinak
- A Telekom a beruházásokat jobban támogató szabályozásváltozásra számít
- Újabb engedményt tett a Google az Európai Bizottságnak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.