A Google is fizetni fog Spanyolországban

MTI Sajtóadatbank, 2014. november 1. 14:29

Jövő januártól jogdíjat kell fizetnie az internetes keresőprogramokat működtető szolgáltatóknak azon kiadóknak és szerzőknek, amelyeknek, akiknek a szövegeiből tartalmakat vesznek át.

A spanyol parlament elfogadta a szellemi tulajdon védelméről szóló törvény módosítását, amelynek értelmében 600 ezer euróig terjedő pénzbírsággal sújtják azokat a szolgáltatókat, amelyek illegális letöltéseket tesznek lehetővé, egyben szigorítják a szellemi tulajdon védelmének ellenőrzését.

A törvénymódosítást, amelyet főként a kiadóvállalatok szorgalmaztak, csak Mariano Rajoy miniszterelnök konzervatív Néppártja szavazatainak köszönhetően sikerült a parlamentben keresztülvinni. A baloldali pártok szóvivői és a kulturális élet képviselői bírálták a Spanyolországban "Google-adónak" nevezett új szabályozást, amely szerintük korlátozza a sajtószabadságot, és csupán a nagy távközlési vállalatoknak kedvez.

A Google csalódottságának adott hangot a törvénymódosítás elfogadása miatt. A cég szóvivője szerint az olyan szolgáltatások, mint amilyen a Google News, hozzájárulnak ahhoz, hogy a kiadók az interneten keresztül is bővítsék olvasótáborukat. A Google tanulmányozza, hogy milyen válaszlépéseket tehet az új szabályozással összefüggésben.

Még a parlamenti szavazás előtt élesen bírálta a kormány szándékát Jeff Javis amerikai újságíró, író, újmédia-szakértő. "Ha Spanyolország adót vet ki az internetre, ki akar majd itt befektetni?" - tette fel a kérdést szerdán egy madridi rendezvényen.

Az új spanyol szabályozás "szükségtelen" és "veszélyes", és "nagyon súlyos következményekkel fog járni az internet szabadságára és nyitottságára" - jósolta Javis. Spanyolország "internetidegen területté" fog válni. "A módosított törvény fokozatosan megöli a médiacégeket, mert senki sem lesz hajlandó jogdíjat fizetni átvett tartalmakért" - figyelmeztetett.

Kulcsszavak: szerzői jog jog adó Google

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05