Mobilizálódik a közösségi élet
A Google+ agresszív toborzása ellenére sem tudott még aktív közösséget építeni Magyarországon, szemben az olyan kis oldalakkal, mint az Instagram, a LinkedIn vagy a Pinterest – derült ki a KutatóCentrum Web2.0 Report legfrissebb felméréséből. A netezők egyharmada munkaidőben is használja a közösségi oldalakat, 16 százalékuk pedig úgy érzi, ha napokig nem lép be, sok mindenről lemarad. A legaktívabbak még mindig a nők és a fiatalok.
Gyakorlatilag 100 százalékos a Facebook ismertsége a magyar internetezők körében. Ennek megfelelően ez a közösségi oldal rendelkezik a legnagyobb és legaktívabb táborral: az internetezők 89 százaléka regisztrált az oldalra, a tagok 96 százaléka pedig aktívan használja is azt – derült ki a KutatóCentrum Web2.0 Report legfrissebb felméréséből. A Google+ ismertsége ugyan megközelíti a Facebookét – a netezők 87 százaléka hallott már a szolgáltatásról –, de továbbra sem tudta meghódítani a magyar közönséget: a kutatásban részt vevők 55 százaléka tagja az oldalnak, de a regisztráltaknak csak kevesebb mint fele (43 százaléka) aktív felhasználó. „Ez annak ellenére így van, hogy a Google meglehetősen agresszív módon építi a táborát: mindenkinek, aki Google-fiókkal rendelkezik, automatikusan létrehoznak ugyanis egy Google+ fiókot is” – emelte ki Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.
A kisebb hazai felhasználói bázissal rendelkező oldalak közül az Instagram, a LinkedIn, valamint a Pinterest tudta jobban aktivizálni közönségét: mindhárom szolgáltatást a tagok közel 60 százaléka használja rendszeresen. „Igaz ugyanakkor, hogy más-más közönséget érnek el: míg a LinkedInt elsősorban a felsőfokú végzettségűek és a budapestiek használják, addig az Instagram és a Pinterest esetében a 18-29 évesek és a nők a legaktívabbak” – jegyezte meg Györke Zsuzsanna.
A fiatal nők közösségi élete a legpezsgőbb
Az internetezők több mint 70 százaléka napi szinten használja valamelyik közösségi platformot, egyharmaduk még munkaidőben is ezeken az oldalakon kapcsolódik ki, 16 százalékuk pedig úgy érzi, ha néhány napig nem lép be, sok mindenből kimarad. A nők és a 18-29 évesek használják legintenzívebben a közösségi felületeket: az átlaghoz képest (35%) többen vannak köztük, akik szívesebben leveleznek itt, mint az e-mail fiókjukban (nők: 45%, 18-29 évesek: 59%), illetve olyanok, akik előszeretettel próbálnak ki alkalmazásokat és lépnek be csoportokba.
Az okostelefonok terjedésével a közösségi élet is egyre mobilabb: közel minden ötödik netező már gyakrabban lép be mobilról a közösségi oldalakra, mint asztali gépről vagy laptopról. „A mobil bejelentkezések terén is a nők és a fiatalok járnak az élen: minden negyedik hölgy és minden harmadik 18-29 éves mondta, hogy gyakrabban él közösségi életet az okostelefonján, mint más eszközökön” – tette hozzá Györke Zsuzsanna.
Kapcsolódó cikkek
- Meghaladta az egymilliót Klaus Johannis kedvelőinek száma a Facebookon
- Ingyenes wifihálózat épülhet ki New Yorkban
- Informatikai megoldás cukorbetegeknek
- Egy magyar alkalmazás segíti a Facebook oldalak kezelőit
- Irán tartalmat szűr teljes betiltás helyett
- FuturICT.hu: a felhasználók is részt vettek a kétéves okostelefonos kutatásban
- Az idősgondozó mobiltelefonnal biztonságban tudhatjuk idős szeretteinket
- Magyarországi eseményekről emlékezik meg a Google
- Emberi kérdések, technológiai válaszok − Symposium a digitalizációról
- Most indul be igazán a mobilnetezés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.