Egyre többen neteznek hazánkban
Összesen 5,2 millió magyar internetezik hazánkban. A Gemius adatai szerint egyre nő a számuk. A 15 évnél idősebb korosztály 60,78%-a használja az internetet,
A Gemius legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a Magyarország internetpenetrációja magasnak mondható, ha a közép-kelet-európai régiót vesszük figyelembe. A felhasználók 86% ugyanis naponta használja az internetet, vagyis a jelentős részüknek közvetlen hozzáférése van a világhálóhoz. Hazánkban a 15 évnél idősebb korosztályt vizsgálva a netezők aránya a lakossághoz viszonyítva közel 70%-os.
Inkább a fiatalabb korosztály lóg a neten. Az interneten böngészők több mint felét a 18-39 év közötti korosztály képezi. Ezen belül pedig inkább az érettebbek felé tolódik a mérleg nyelve, minden negyedik netező ugyanis 25 és 34 év közötti.
Az idősebb generáció is igyekszik bekapcsolódni az online világba. A 60 év felettiek aránya már 10%-ra rúg, és a számuk folyamatosan emelkedik.
Érdekes fordulat az előző negyedévhez képest, hogy egyre több nő internetezik, olyannyira, hogy a nemek aránya megfordult. Már az internetet használók 51,23%-a nő.
A felmérés alapján minden negyedik internetező rendelkezik középfokú és minden ötödiknek van ennél magasabb végzettsége.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkek
- Hosszabb ideig bírják a Google ballonjai a levegőben, mint korábban
- Magyarországon is kapható a Honor 3C
- Az internet globális rendjéről szerveztek konferenciát Kínában
- Magyarország lemaradásban van az internetlefedettség terén
- Több mint száz ember pénzét élte fel egy internetes csaló
- Élő web 2.0 társasjáték indul
- Internetadó - Útdíj a digitális országúton is?
- A Hírközlési Érdekegyeztető Tanács is az internetadó tervének visszavonását sürgeti
- A kábeltelevíziós szövetség tiltakozik az adó bevezetése ellen
- Internetadó - Az informatikai szövetség a javaslat visszavonását követeli
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.