A technológiai kütyüket keresik karácsonyra az emberek

Az Intel nemzetközi felmérése az ajándékvásárlásra fókuszált

Czipperer Dia, 2014. november 27. 14:13

Az Intel Európa tíz országában végzett felmérést arról, idén melyek a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok. Bár hazánk nem szerepelt a régiók között, a szakértők szerint hasonló tendencia mutatkozik nálunk is.

Az Intel legutóbbi hazai sajtóeseményén tették közzé a vállalat legfrissebb kutatási eredményeit, mely az idei ünnepi szezon vásárlási szokásait térképezte fel. Tíz európai ország adatai alapján az emberek szívesen fogadnának valamilyen technológiai kütyüt karácsonyra. Hazánk ugyan nem szerepelt a kutatott régiók között, ám a szakemberk úgy vélik, itthon is hasonló a helyzet.

 

Mint kiderült, az emberek többsége nem siet annyira az ajándékok beszerzésében, sokan szeretik inkább az utolsó hónapra hagyni a teendőket. Az európaiak többsége a vizsgált országok alapján (62%) decemberben szán időt a vásárlásra, 28% pedig az utolsó napokra, míg 2% december 24-ére hagyja a teendőket.

 

Úgy tűnik, a férfiak hajlamosabbak többet költeni ekkortájt. A nők csupán egyötöde veri magát akkora költségekbe, mint a férfiak 30%-a (91 ezer forint). Sokan azonban a különféle akciókat, kuponokat keresik (65 és 56%).

 

A teches meglepetéseket keresik

 

Érdekesség, hogy a felmérés szerint a legnépszerűbb ajándékötletek élén a technológiai eszközök szerepelnek, és csak ezeket követik az ajándékutalványok és ruházati eszközök. A férfiak ezen a téren is többségben vannak – a nők csupán 18%-a szeretne ilyen eszközt –, de inkább a kor meghatározó ezen a téren.

 

A fiatalok inkább vágynak ilyen meglepetésre a fa alatt, viszont a válaszadók harmada mondta azt, örülne, ha egy ilyen ajándékkal, például táblagéppel lepné meg valamelyik szerette. 

Intel infografika (Nagyításhoz kattints a képre)

 

Nyitókép: tf2.gamebanana.com

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09