Pár napig tarthat a karácsonyi csoda: 10-ből 6 kütyü megsérül
Okostelefonok, laptopok és játékkonzolok: ezek az elmúlt évek leggyakrabban kért karácsonyi ajándékai, azonban egy rossz mozdulat könnyen az eszköz külső rongálódásához vezethet. A Generali Biztosító felmérésében a megkérdezettek 57 százaléka szembesült olyan meghibásodással, aminek a javítását a gyári garancia már nem fedezte. A fizikai sérülések is ebbe a kategóriába tartoznak, egy speciális kiegészítő biztosítással viszont a tulajdonosok csökkenthetik felmerülő kiadásaikat, és több tízezres javítási költségtől óvhatják meg magukat.
Minden karácsonynak megvan a maga slágerterméke, a nemzetközi kutatások alapján azonban világos, hogy az elektronikai eszközök elmúlt években tapasztalt sikere töretlen. A felnőttek elsősorban táblagépet, laptopot vagy televíziót szerettek volna, a gyermekek körében pedig a játékkonzolok vezették a listát, amiket az okostelefonok és laptopok követtek a sorban. A Generali Biztosító szerint az ilyen sikertermékeket mindenképpen érdemes fizikai rongálódások ellen is biztosítani, és az általuk végzett felmérés is azt mutatja, hogy a megkérdezettek 40 százaléka, ezen belül is a 18-29 évesek fele gondoskodna ilyen módon kedvenc eszközeiről.
Ugyanezen vizsgálat egyúttal rávilágított a termékek elterjedtségére is. A válaszadók több mint 80 százalékának van 3 évesnél nem idősebb mobiltelefonja, közel felének 5 évesnél nem idősebb laptopja, esetleg LCD, LED vagy plazma televíziója, 40 százalékának asztali számítógépe, 25 százalékának táblagépe, és 10 százalékának pedig házimozi rendszere is. Ezeket a kütyüket azonban nem csupán birtokoljuk, hanem aktívan használjuk is, hiszen mobiltelefonunkkal egy nap megközelítőleg 200 percet (több mint 3 órát) foglalkozunk, televíziót pedig egy hónapban megközelítőleg 153 órán (több mint 6 napon) keresztül nézünk.
A mindennapos használatnak ugyanakkor vannak következményei: az aktív igénybevétel során bármennyire igyekszünk megóvni készülékünket, olykor egyetlen rossz mozdulat is elég kedvenc készülékünk fizikai sérüléséhez, aminek következtében a karácsonyi ajándék okozta öröm egy pillanat alatt elillan – főleg akkor, ha kiderül, a garancia nem fedezi a javítást. A Generali Biztosító kutatásában megkérdezettek 57 százalékának legalább egy elektronikai terméke meghibásodott, közülük nem garanciális problémával elsősorban a notebook tulajdonosok szembesültek (17 százalék), ezeket az eszközöket pedig az asztali számítógépek és mobiltelefonok (16-16 százalék) követték. A Generali Házőrző lakásbiztosítása mellé kínálja Smart kiegészítő biztosítását, amely külső rongálódás esetén is fedezi a kárt.
Bárkivel megtörténhet, hogy véletlenül leejti a készülékét, ami ennek hatására eltörik, megrongálódik. Nem is olyan régen bejárta a világot egy felvétel arról az újdonsült, ámde igencsak peches mobiltelefon tulajdonosról, akinek a dobozból éppen csak kiemelt készüléke egy televíziós csatorna kamerája előtt esett ki a kezéből. Akadnak olyan esetek is, amikor valaki a ruhákkal együtt kimossa a zsebében maradt telefonját, esetleg a laptopját megrágja a házi kedvenc. Ilyenkor a javítás költsége a hibától függően akár több tízezer forintos tétel is lehet, azonban a külső sérülések helyreállítását a Smart kiegészítő biztosítás fedezi.
Kapcsolódó cikkek
- Utasbiztosítás SMS-ben mindhárom mobilszolgáltatónál
- 7 millió SMS, 9,3 millió mobilhívás a Vodafone-nál a karácsonyi adatforgalomban
- Minden tizedik ajándékozó okostelefont vesz karácsonyra
- Megbecsülést karácsonyra! Elismerős app a Telekomtól
- Ajándékot internetről - figyelni kell!
- Jön a karácsony: hogyan minimalizájuk az online vásárlás kockázatát?
- A technológiai kütyüket keresik karácsonyra az emberek
- Karácsonyi készülődés: tippek az Inviteltől
- Az okosotthonnal a biztosítási díj is csökkenthető
- Kétszámjegyű növekedés az sms-ben kötött utasbiztosításoknál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.